mandag 27. august 2012

Ny utdanning og mye forandringer

Jeg har med vilje ventet litt med å fortelle dere om hva som skjer i livet mitt for tiden, fordi jeg har en fortid med en lei tendens til og aldri fullføre ting jeg begynner på (skole/utdannelses-relatert).
Så jeg har liksom ventet litt til det var gått noen dager, før jeg ville fortelle dere om valget jeg nå har tatt:

Sist uke skrev jeg at jeg var litt surrete og ikke følte helt dedication til bloggingen min. Eller treningen heller forsåvidt (det ble såklart gjennomført og trent, men en smule fraværende). Fordi jeg hadde begynt på skole igjen.
Det høres nok mest logisk/naturlig ut, å tro at jeg er blitt det de kaller "student" (forsåvidt så kalles det vel student uansett, så lenge du går på skole for å studere til en utdannelse). Men jeg har altså gått noen (endel!) steg bakover, og startet på videregående skole (!). Tidligere kalt vk1, men nå heter det visst vg2 .
Det jeg går på heter Design og Tekstil vg2.
Jeg har tidligere gått GK Formgiving, så jeg har liksom grunnfaget til Design og tekstil. Derfor kunne jeg starte rett på vg2.

Og dette er veeldig uvant for meg, både for plutselig å skulle være student, og leve på en slikk og ingenting. I forhold til det å ha en fast fulltids jobb, med høy lønn.
Men det er også en ganske stor omveltning til det og faktisk skulle "bruke hodet" igjen, og begynne å tenke som og leve som en elev, etter å ha vært såkallt selvstending i flere år.
For ikke å snakke om alt som må ordnes av ting og tang som trengs til skole-gjøremål. Som f.eks. pc, blyant og papir. Tom. noe så enkelt som en gymbag(!) måtte jeg ut og kjøpe på lørdag. Enda jeg trener hver dag, så hadde jeg ikke noe som egner seg til gym. Og skoleveske.

En av de største "utfordringene" mine ved det å starte på skolen igjen, eller generellt bare det å "være normal" i hverdagen, er nokså utfordrende for min del.
Jeg har jo alltid kun gått i treningsklær/behagelige thigtser, og ikke trengt å tenke så nøye over hva eller hvordan jeg så ut til daglig. Og på jobb har jeg jo hatt jobbuniform som pølsemaker (ikke særlig fint kledd med andre ord).
Så nå må jeg jo ut og finne en hel haug med "normale" klær. Og sko, og jakker(...).
Fordelen: jeg kan pynte meg mer nå, med neglelakk (ja, jeg har en forkjærlighet for lange, fine negler :p), kanskje litt sminke etterhvert, og smykker og "bling" kanskje også :) (Selv om dèt også er en form for utfording i seg selv!)

Som dere kanskje skjønner, så er det mye jeg har å tenke på om dagen. Men forhåpentligvis så blir det bedre etterhvert. Og det med økonomien gjelder forhåpentligvis bare dette året (pluss to år med lærelønn da..), så det må vel kunne gå, eller hva?
Mannen min har jo en stabil jobb, så vi skal nok overleve dette.
Jeg må bare huske på "å ta gren for gren", og ikke hele treet om gangen. Spesielt siden det er dette som må til, hvis jeg noen gang skal finne meg en jobb som jeg faktisk vil komme til å trives med. Og dèt tror jeg. Jeg føler dette er det rette for meg denne gangen :)

Litt av grunnen til at jeg valgte dette "kurset" eller skoleåret om du vil, er jo fordi jeg alltid har elsket å lage ting med hendene. Være kreativ, og forme. Strikking, leire/"kitt", tegne, male, ja egentlig alt som kan lages noe ut av!
Men jeg er litt mer bekymra for den "oppfinnsomme" delen i hjernen min. Det å skulle komme på nye ideèr, der kan jeg nok komme til å få litt mer problem. Jeg er mer den "kopièr" typen! :)
Men igjen, gren for gren - ikke hele treèt på èn gang... Husk på det Guro...

Så, there you have it. Litt info om hva livet mitt er fyllt opp med for tiden. Mest sannsynlig vil det nok komme mer fra andre fronter også i blogginnleggene mine, og ikke bare om treningen.
Det kan jo være greit det også, med litt variasjon. Jeg tror ihvertfall at jeg vil få det bedre fremover, og det vil nok gjenspeile i blogginnleggene også. Med flere tema å snakke om, og kanskje mer interessant. Eller, dvs. mer interessant for meg.
Muligens ikke for alle dere som kun er interessert i løping, men det er jo bare sunt og ikke bare tenke på trening hele dagen. Noe jeg nok har gjort mye av i det siste dessverre.
Variasjon, det er dèt som teller i hverdagen! :)

Flaks at jeg ikke har kallt denne bloggen for noe trenings-relatert. For da står jeg jo fritt til å skrive hva som helst! :)

Til slutt kommer noen bilder fra en liten gåtur jeg hadde i dag, i fritimene på skolen. Får jo fritak fra de allmennefagene, fordi jeg allerede har tatt de da jeg gikk på Vk1 Kjøttfag. Så da får jeg noen timer til overs til å lese blogger! :)









2 kommentarer:

  1. hehe.... fra Kjøttfag til Design&Tekstil, da kan du jo pynte kua før du slaketr'n :-)

    Tøff avgjørelse å sette seg på skolebenken, men kan man klare det økonomisk er det fint å ta et skritt tilbake for å kunne starte på noe nytt man har lyst til.

    Det blir vel ikke mindre løping av dette.... men kansje i egendesignede plagg(?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja, eller så kan jeg lage klær av kuskinnet. Uff nei, det hørtes fælt ut.

      Ja, det er og var, ganske tøft å bestemme seg for dette. Spesielt siden jeg er en sånn en person som bekymrer seg for økonomien generellt.
      Men, hvis mange andre klarer det, så må det vel gå fint for oss også :)

      Ja, kanskje jeg lager mine egne løpeklær etterhvert! Det hadde vært noe; egetprodusert treningsmerke! ;)
      Og nei, satser jo på å fortsette med løpingen som før. Kanskje jeg tom. klarer å øke noe i lengde nå, som jeg går over til noe mer stillesittende arbeid. Tidligere var det jo bare stående jeg jobbet.

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!