mandag 6. august 2012

Lang søndagstur, og ukens resultater :)

Løpeturen 05.08.2012, altså i går søndag, ble utført på formiddagen. Muligens så hadde det vært noe lurere å ta det litt senere på dagen, både for jeg da hadde spist mer (fylt opp lagrene), men også for å være mest mulig oppladet. Men, planene våres for dagen ville det annerledes, så da ble det sånn .
(Egentlig så er det jo bare greit å få treningen "unnagjort" tidlig på dagen hvis det er muligheter for det, for da har man jo resten av dagen til rådighet til andre ting! ;)

Men altså, turen i går er en tur som jeg lenge har gått og tenkt på at jeg ville løpe. Men igjen, litt "skummelt" når jeg ikke vet hvor lang turen er. Så jeg viste hvor jeg skulle, og jeg visste veien. Dilemmaet ble mer hvilken av veiene jeg skulle ta hjem igjen. Hvilken vei var minst kjedelig (i andre ordlag; hvilken vei ville demotivere meg mest når jeg kom til å være sliiten...).

Da jeg hadde valgt veien ned, så bar det avsted. Mot Hå Gamle Prestegard. Det var samme stedet jeg syklet forbi på lørdagens sykkeltur, bare det at denne (løpe)turen ikke ble fullt såå lang som da jeg sykla :)
Over hengebrua, og så "indreveien" hjemover igjen. Langs en grusvei, til Nesheim, et lite stykke langs riksvei44, og så hjem.
(Det var visst ett sykkelritt også denne dagen, ihvertfall så sykla maange syklister forbi meg langs veien).

De siste kilometerne opp fra riksvei44, fant jeg ut at jeg skulle "snu" klokka på armleddet! Altså sånn at uret pekte ned mot bakken hele tiden, så jeg slapp å se på tallene hele tiden. Jeg har nemlig en lei tendens til å se utidig mye ned på den av og til, særlig når jeg tenker ikke se ned på resultatene, du blir bare demotivert. Ja, da ser jeg ned på klokka!

Og da jeg kom hjem.... Var jeg sliten. Men utroolig fornøyd da jeg så resultatet på klokka mi, den viste nemlig:
Distanse-14,12km (!)
Tid-1t, 18min
Gj.fart-5:33min/km
Gj.puls-163

Synes ikke disse tallen var så allerverst. Og tenk! Nesten ny rekord! ;)

Obrestad Fyr i bakgrunnen
Sjøen

Hå Gml. Prestegard, ca midtveis på turen

Måtte over sammehengebru som sist. Ikke heelt lett å løpe over...!
Hå-elva som renner ut i sjøen

Tilslutt kommer hele forrige ukes treningslogg:

Mandag-10,7km
Tirsdag-Styrketrening
Onsdag-10,5km
Torsdag-Styrketrening
Fredag-11km
Lørdag-27,6km (sykling)
Søndag-14,1km

Total løpedistanse: 46,3km
(Sykkeldistanse: 27,6km)



2 kommentarer:

  1. BRA tur og bra uke! Synes du holder fint driv på øktene dine og varierer bra! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Tusen takk for så hyggelig tilbakemelding!
      Det er fint å vite at de som har mer erfaring enn meg, mener at jeg gjør "de rette tingene" :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!