fredag 31. august 2012

Litt for mye peanøttsmør og sjokoladepålegg...

I går prøvde jeg Sport4You, et relativt nytt (1år ca) treningssenter som ligger på Klepp.
Det er et av de sentrene som tilbyr nøkkelkort for å komme inn, og dèt er jo positivt. Med mindre du er en person som liker best gruppetimer da. Det har de ikke der, men det er ikke jeg avhengig av. Ihvertfall ikke for øyeblikket. 
Jeg trenger bare et sted for å få trent styrken min litt. Nå løper jeg jo mest.

Men jeg merker at jeg har mistet gnisten litt ang. styrketrening. Vet ikke hvorfor, kanskje det er fordi jeg "har gått over til" løpingen som hovedfokus. Eller kanskje det er fordi jeg ikke har fått trent skikkelig de siste ukene, fordi jeg ikke har hatt et (fast) senter å gå på. Noe jeg virkelig trenger, siden jeg er en sånn person som liker "trygghet"  i hverdagen. 
Jeg er et vanemenneske, og et vanemenneske trenger et fast holdepunkt (i dette tilfellet, et senter) å forholde seg til. Så derfor håper jeg inderlig at ting snart kan falle litt mer på plass..

Det er nok derfor jeg også stresser litt mer enn sikkert enkelte andre (les. de fleste), om det å begynne på skolen igjen (og andre ting). Siden jeg er vant til å "gå på jobb, gå hjem, spise, trene, legge seg, stå opp".
Egentlig har jeg nok bare godt av alle disse nye tingene som skjer for tiden. For å utfordre meg litt. 

Men tilbake til det jeg skulle fortelle om. Nei, vent! Jeg har jo ingenting fornuftig å komme med i dag, relatert til trening. Jeg har visst treningsfri(forbud) i dag, så da blir det litt mathandling senere. 
Jeg har spist maten som jeg pleier å spise hvis jeg skal løpe (noe jeg da ikke skal i dag). Og jeg har spist (litt for mye) peanøttsmør og (sukkerfri) nugatti, for å lade opp til i morgen. 
Til kvelds blir det nok også litt ekstra "snacks"`en mat. @
Alt dette, enkelt og greit fordi jeg ikke har peiling(!) på hvordan jeg skal forberede meg til morgendagen. 
Jeg mener, det er jo langt, et halvmaraton. Men, det er jo ikke et helmaraton heller. Det er lengre enn jeg noensinne har løpt før. Men ikke såå mye lengre. Så det betyr jo ikke akkurat at jeg kan spise så mye mat jeg ønsker heller, bare fordi "jeg skal løpe halvmaraton" i morgen (?).

Kort oppsummert; Opplading til den store prøven i morgen! Wish me luck? :)


Siden jeg ikke har noen fancy treningsbilder i dag, så byr jeg på meg selv i "skoleantrekket" i dag :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!