mandag 20. august 2012

2.plass på pallen!

Så viser det seg altså at jeg kom på 2.plass i dameklassen - 9km, i Vindpark Løpet i går! Wohoo!!
Eller, egentlig så kom jeg på 3.plass, for journalisten, aka. Trude, kom seg raskest i mål etter de 4 rundene, som tilsammen skulle ende opp i 9km.
Men siden hun, dessverre for henne, skulle "være journalist" for lokalavisen (Jærbladet), så ble det bare registrert som "fullført" på henne. Synd for henne, men flaks for meg (litt småkjekk kan man vel være, når det er første gang ever at jeg får så høy plassering?)
Men, nå må det jo også nevnes, at det kun var 9 deltakere i dame-klassen da(...)
Jeg fikk foressten hilse på Trude i går (eller, sjenert som jeg er, så var det vel mere hun som kom bort og hilste på meg.. :p ). Det var koselig :)

Anyways, 2 plass notert, er 2.plass notert! :)
Òg jeg startet sist i startfeltet, helt bakerst sammen med "kidsa", som sikkert bare skulle løpe 2runder à 4,5km.
Hehe, kan tru jeg følte meg passe teit der jeg "løp" med alle de små (men raske) ungene bakerst i feltet!...
Uff nei, da følte jeg meg noe treg... Ikke fordet, ungene var flinke de, og raske. Men det er liksom noe med det føler jeg, at når jeg løper helt bak med noen barn. Jeg som er "voksen", burde jo ha løpt fortere enn de med så små bein..

Og, et tips: still gjerne opp ved startområde litt før 3min før startskuddet skal gå. Det er faktisk ganske smart. For da får du varma opp litt også før løpet starter. Og du får kanskje opp farten noe mer i begynnelsen av løpet også. (Ja, jeg snakker av egen erfaring, hvis det var noen som ikke skjønte det)...

Vi parkerte altså bilen et stykke fra mål/start-område, ca kl. 14.25 (starten var 14.30!). Heldigvis hadde jeg forhåndspåmeldt meg noen dager i forveien, og betalt. Så det var bare å registrere meg, og prøve å få startnummeret på brystet så rett som mulig. Uten at sikkerhetsnålene(som forøvrig var elendige å sette på uten "ferdige hull" på lappen) skulle bøye seg, eller brekke av.
Med litt hjelp av en noe roligere mann (min mann altså), så fikk jeg det på, samtidig som jeg også måtte "lokalisere" gps'en min på armen, og stille inn Spotify'en! Puh!

Kl. 14.27 stilte jeg meg opp, bakerst i rekka av deltakere, og så var det bare å vente på startskuddet.
Pang! Der var vi i gang. Jeg bakerst med kidsa, og så var det om og gjøre å unngå og starte for hardt. Ikke bare bare det skal jeg si deg, når jeg ser lenger frem at de aller fleste bare "forsvinner" mer og mer bortimellom vindmøllene.

Starten:
Jeg prøvde å tenke somså, at jeg skal klare å ta (noen av dem) igjen etterhvert. For de vil mest sannsynlig starte  for hardt, og vil dermed sakke av på farten etterhvert. Så kan jeg ta forbi dem da.
Så tenkt, så hendt. Sakte men sikkert, tok jeg igjen både den ene og den andre. Og når jeg i tillegg har klart å ta igjen noen mannebein også(!), da er jeg stolt da! :)

De to første rundene gikk egentlig helt greit. Men da den 3.runden var igang, begynte jeg å bli sliten. Men, det er vel bare sånn med konkurranser. Du må gi alt du har, og du skal bli sliten. Du må bare klare å porsjonere ut energien, så du har nok til alle rundene.
Klart, jeg følte jo selv at jeg burde klart å løpe enda raskere, når jeg så hvor fort mennene løp. (Ja, jeg vet, menn løper raskere enn kvinner generellt, but still...). Tiltross for at gj.farten min var langt høyere i går, enn det  jeg pleier å løpe på på treningsturene mine.
Så da var jo gleden E.K.S.T.R.A. stor da jeg fant ut at "G-Sport-dama" som løp litt lenger fremme i feltet (som jeg forøvrig prøvde ganske hardt for å ta igjen!) var registret som første dame over mål.
For da skjønte jeg jo med èn gang at; hey, da kom jo jeg på 2.plass eller?
Og jo, helt riktig det, jeg står som nr.2 :) GøygøyGØY!
(Dvs. dette fant jeg jo først ut i dag, da jeg så mailen fra arrangøren hadde spurt meg om adressen min. For å få premien tilsendt! :D )

Klokka mi tikker inn 8,97km (?)
På 43min (faktisk akkurat det samme som arrangøren hadde registrert), gj.farten viste så mye som 4:48min/km (!), og pulsen var (whæh!) oppe i 180 gjennomsnitlig!
Treningsresultat 19.08.2012.

Trude er på bildet øverst til venstre. Nr. 57 er "G-Sport-dama" som vant kvinneklassen


Her er vi endelig i mål:

 Happy!
 Gøy med medalje! :)


(Nederste bilde til venstre er lånt av Trude.)



14 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk! :)
      Det er bra jeg har deg som støttespiller -og fotograf på sånne "events" ;)

      Slett
  2. Wow, nå blei jeg imponert, du som er fersk i løpstrening?? Du er kjemperask, gratulera:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Tusen takk for det! Ja, er veldig fornøyd med resultatet selv, kan du si ;)
      Jeg er jo fersk ennå som di sier, så det var vel kanskje mer flaks enn noe annet, at jeg fikk så bra plassering. I tillegg til at det kun var 9 deltakere i dameklassen ("hjalp" jo ganske mye bare dèt) :)

      Slett
  3. SÅ GØY!!!! Dette var skikkelig moro å lese! Og så masse kule bilder! Ordentlig glad-innlegg ;-))) Grattis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ble ordentlig glad når jeg selv fant ut dette! :D

      Heldigvis har jeg en sånn snill mann, som er med og støtter meg de gangene jeg har vært med på løp.
      Da passer det jo utmerket at han liker å fotografere også, så jeg kan utnytte det til å "bli fotografert". Fotogèn eller ikke :p

      Slett
  4. Gratulere med 2. plass. Det så ordentlig gøy ut! Fikk så lyst til å delta i konkurranser igjen etter å ha lest dette:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! :)
      Ja, det er ganske gøy å være med i sånne konkurranser.
      Nå har jeg jo bare deltatt i små, lokale løp da, men det er kanskje nettopp dèt som gjør det så gøy. For da trenger ikke ting å være så stivt og formelt hele tiden :)

      Slett
  5. Bra jobba:-))) Og neste gang skal jeg ikke dekke noe løp for avisa, nei...:) Restitusjonsøkta mi ble ikke det, for jeg løp 11 km på mandag, og i litt for raskt tempo (5.20 i snitt, og det er ikke restitusjon), og med 16,4 i dag, er beina i skrivende stund alt annet enn friske og raske... Lykke til videre med treningsuka, blir vel halvmaraton på deg snart?

    SvarSlett
  6. Hehe, det blir jo ikke alltid som vi planlegger med disse øktene, nei :)

    Ja, har meldt meg på halvmaraton den 1.september. Du også?

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!