søndag 19. august 2012

Arena Treningssenter, et bra valg!

Det ble styrketrening på Arena Treningssenter på Hinna i går. De har også et senter på Jærhagen på Klepp, hvor vi har vært medlem tidligere. Så det var vel også litt derfor vi bestemte oss for å teste ut deres andre senter, like ved Viking Stadion, fordi vi da visste at det ville være et fint senter å sjekke ut.


Jeg føler egentlig at Elixia og Sats liksom er mer type "hvis du ikke betaler, så er ikke vi imøtekommende" 'ish.
Det er kanskje deres pollicy, jeg vet ikke jeg. Men jeg syns ikke de er noe særlig hyggelige, med mindre du faktisk er et betalende medlem. Særlig på Elixia, det er noe jeg har erfart tidligere. Sats kan jeg vel ikke uttale meg så mye om, siden jeg ikke har vært medlem der før. Men begge sentrene ville altså ha 200kr (!) for å få prøvetime hos dem, for så å få de refundert hvis vi valgte å bli medlem senere(..).

Så da valgte vi Arena Treningssenter i går. Utroolig hyggelige folk, og fint senter. "Arena Treningssenter er senteret for de som vil bli tatt vare på" er deres motto. Og dèt kan jeg faktisk være enig i at stemmer.
Parkeringshus i kjelleren til StadionParken, og så bare ett par etasjer opp med trapper, eller heis hvis er av den typen som "sparer" kreftene til treningen ;)

Rikelig med utvalg av treningsapparater, både frivekts avdeling (jeg så iallfall 3 stativer for knebøy/markløft, noe det ofte er mangel på på sentere rundt forbi), en stor avdeling for slyngetrening/alternativ matte-trening, "støtteapparater" (maskiner du sitter på), og maange kondisjonsmaskiner; tredemøller, spinningsykler, romaskin, og steppemaskiner. Med tv! Har til nå vært et stort savn på CoreGym, hehe...
I tillegg til en stor spinningsal, "aerobicsal", massajerom, solstudio, egen resepsjon for PT'er, og "relax"-avdeling. Og ikke minst; et hyygelig personale som jobber i resepsjonen :) Og de har nå planer om å bygge ut med en hèl etasje til.
Så hvis planene vi har om å flytte innover snart blir virkelig-gjort, så er Arena Treningssenter på Hinna, et definitivt klart valg å ta! Ingen tvil.

Så da ble det altså litt styrketrening der på oss i går. Div. ryggøvelse med markløft, roing i maskin, pull-ups, pushups i slynge, litt div. skulderøvelser ble trent, og triceps.
Beina trener jeg relativt lite for tiden, siden jeg løper så mye som jeg gjør. Da er det best å "spare" dem for tung beintrening :) Og spesielt siden jeg skal være med i løp i dag (hjeelp!), så får de sikker kjørt seg nok der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!