fredag 30. januar 2015

Uke.19 på gullsmedskole - speilfatning

Husker dere at jeg fortalte dere at jeg hadde såvidt startet på en ny oppgave på skolen i forrige uke? 
Det var altså en "speilfatning" som det så fint heter på fagspråket, og det er den jeg har jobbet med hele denne uken. Sammen med arbeidsboka og kundeskissen som jeg ble ferdig med i dag. 
Så nå kan jeg ta helg med god samvittighet!

Det ligger litt i navnet at det er en fatning, altså at man skal kunne fatte en stein oppi de "klørne" om er på toppen. 
Vi skulle ikke fatte noe denne gangen, siden oppgaven var å lære så mye annet enn akkurat det; galleripinner skulle være med, speil skulle files, fatteklør skulle sages og files ut, for ikke å glemme den stadig tilbakekommende, firkantete boksen - som fortsatt skal være like rett som alltid (har jeg nevnt at jeg ikke liker firkantete bokser??)

Jeg har tatt litt bilder underveis i prosessen denne uken, så dere får se litt hvordan en speilfatning blir til;
Boksen som etterhvert skal bli til en fatning
Galleripinner som stikker ut mellom undersargen og speil
Hele greia sett på hodet, med undersargen på toppen
Ferdig produkt!

Skisse-opptegning

Utdrag fra arbeidsboka

Ferdig kundeskisse

2 kommentarer:

  1. Du er jammen meg flink, og god tolmodighet og konsentrasjon må du også ha.
    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Terese!
      Og ja, tålmodigheten blir satt på prøve gang på gang dette året, hehe... Men jeg syns egentlig bare at det er gøy ;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!