mandag 22. desember 2014

Trening uke.51

Så var jeg endelig hjemme på Nærbø igjen, og her skal vi være i en god ukes tid til. Så det skal bli en riktig så koselig jul tror jeg. Jeg liker det!

Julen og romjuls-uken føler jeg er litt sånn "to-delt" på treningsfronten; de som velger å legge vekk det meste av treningen og heller tilbringer tiden inne i godstolen og bruker den på familien (som de kanskje ikke ser så altfor ofte ellers), og så har du de som velger det motsatte; de trener mer enn vanlig fordi de har mye mer tid til det.
Jeg tror håper ihvertfall at jeg kommer til å ligge på noe midt i mellom disse to, på sånn noenlunde samme nivå som vanlig. Kanskje det blir litt kortere løpeturer siden jeg heller kunne tenke meg å være med familien når jeg førstes er her med dem. Eller så kan jeg jo være litt smart og kombinere trening med samhold, dét er jo det beste. Både for kropp og sjel, psykisk og fysisk.
For jeg tror faktisk at alle har godt av å bevege seg litt både før, under og etter julaften mtp. all den mengden mat og godteri som blir fortært i disse ukene (og det er egentlig litt skremmende syns jeg).

Mandag: løpetur (Sellebakk) - 9,1km
Tirsdag: spinning 70min
Onsdag: treningsfri (Sverigetur)
Torsdag: løpetur (Xxl, Kiwi) - 10km(!)
Fredag: spinning 55min på Fresh
Lørdag: treningsfri (kjøretur til Nærbø)
Søndag: løpetur (Ringveien) - 6,2km


Forrige uke fikk jeg endelig til å løpe 10km igjen! Jeg er så glad, så glad, for kanskje det betyr at jeg nå har "knekt" det som trengte å "knekkes" inni hodet, og at jeg kan fortsette å forlenge turene mine litt etter litt? Jeg håper det!


To spinningtimer ble det også i forrige, men ikke noe styrke. Så dét må jeg nok bare sørge for å få til iløpet av denne juleuken. Man kan da ikke hoppe over noe så viktig som litt styrketrening? Hihi...

Nå har vi startet på siste (hele) uken i år 2014, og snart er julen her. Vi har vært ute og kjøpt juletre i dag; jeg, Mina og far. Så nå har vi dét innomhus ihvertfall. Men det skal ikke pyntes før i morgen.
Og så har jeg fått lov til å være pølsemaker for en dag og hjulpet min far og storbror nede i pølsemakeriet noen timer i dag. Så  begynner jeg virkelig å få julefeelingen! Det hjelper dét å lage litt sosisser, medisterdeig og julesylte for en pølsemaker... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!