tirsdag 2. desember 2014

Oslotur på en mandag!

I går (mandag) fikk vi fri fra skolen, siden vi hadde vært der hele helgen egentlig så var det lesedag til prøven vi hadde i dag da, men... Så den dagen benyttet jeg derfor anledningen til å reise til min yndlingsby i Norge, for å treffe min yndlingsmor og søster -og mormor! 
Jeg traff mor og mormor som kom fra Hamar på sentralbanestasjonen i Oslo, før vi bega oss ut på det som Oslo hadde å by på av ... ja; Oslo! 

Det var rett og slett bare kos vi hadde planer om å gjøre den dagen, og kos ble det! Vi kikket innom på Glasmagasinet (husfliden nederst i bygget), Karl Johans gate måtte vi jo gå i siden vi var turister i Oslo, Spikersuppa og julebodene som var der kikket vi i (traff foressten på blogger-Line!), Steen&Strøm-magasinet, Paleet osv... 
Rett og slett bare vas og kos hele dagen til ende. Og så avsluttet vi kvelden med Egon, før jeg måtte si "hadet" og reise hjem til Fredrikstad igjen. Man kan vel nesten si at jeg feiret bursdagen min sammen med dem, én dag i forveien - siden jeg fyller året i dag :)

Juletreet på OsloS
Julepyntet KarlJohansGate

Var innom Domkirken også
Utenfor Glasmagasinet
Fiint pyntet, nesten litt sånn engelsk stil?
Julekranser til salgs
Juleblomster i massevis


Lunsj på W.B. Samsøe
Nisseluer i marsipan






Freia-vinduet
Helt "ok" med sjokolade-julepynt på treet!



Omtrent her tok Line tak i meg - hun kjente igjen mor og Mina!
Mye spennende tørket frukt til jul

Gløgg må man ha på julemarked



Spikersuppa
Hjemmelaget kokosboller- i mange varianter
Mmm, sjokolade!


Paleet med nyoppusset fasade- både ute og inne (?)
Gammeldags jule-leketøy
Lindt-butikken
Lindt-julekalendere :)

 Nede i kjelleren på Steen&Strøm hadde de fått inn mange spennende matbutikker;
Marks&Spencer- engelsk matbutikk

Sebastian Bruno

Mmmmakroner

Årets gull-lakris
?? ;)
Summerbird
"Flødeboller"
"Flødebolle-juletre"!
Te-ekspertene ute på oppdrag

Egon-avslutning

Takk for en kjempekoselig dag til dere alle tre! Jeg storkoste meg (selv om det var litt kaldt, hihi...) <3

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen !!!!

    Så koselig med en flott Oslotur sammen med dine kjære .
    Ønsker deg en fin adventstid !
    Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var ordentlig koselig å være litt sammen med dem igjen :)

      Tusen takk, det samme til deg og dine!

      Slett
  2. Grattis så mye med overstått bursdag!

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!