mandag 18. november 2013

Hobby nummer én og hobby nummer to

For én gangs skyld så ser det faktisk ut til at jeg skal klare å formidle min trenings-cv for uke. 46, allerede på mandagen! (Noe nytt jeg har begynt med?)

Mandag: styrketrening
Tirsdag: løpetur - 6,26km
Onsdag: formiddagstur (gå) + spinning - 45min på S4U
Torsdag: morgentur (gå) + kveldstur i Sandtangen (gå)
Fredag: husvask + styrketrening
Lørdag: rulleskøytetur - 8km (m/Geir på sykkel)

Søndag: spinning - 40min på S4Y

Jeg løp en tur på formiddagen på tirsdag sist uke. Noe jeg antageligvis ikke burde ha gjort, det skjønner jeg nå... Resten av uken har jeg nemlig slitt med både (enda mer) vondt i knærne óg høyre ankel (samme greia som jeg sleit med for en god stund siden også...). 
Så derfor ble det ikke mer løping på meg den uken. Og kanskje ikke på en stund fremover heller. Vi får se det litt an...

Derfor har det blitt (enda) flere turer på spinning-sykkelen, og til og med en tur på rulleskøyter ble det på lørdagen. 
Greit med muligheten for variasjon da. Og nå, denne uken blir det nok enda mer variert trening, for jeg har fått meg en gratis "test-uke" hos Elixia (passer jo finfint nå som ankelen trenger hvile). Så da får jeg testet litt av hvert av ulike treningsformer (sal-timer)  :)

I tillegg til (mer) trening i uke 46, så har jeg også fått litt ekstra tid til å dyrke min andre hobby og lidenskap nummer én (ja, håndarbeid kommer faktisk først i rekken av interesser hos meg, tro det eller ei, hehe...).  

 En heklet lyslykt som min mor har fått i gave av meg:


Jeg har laget litt diverse andre (jule-)ting også. Men det får komme i et annet innlegg tror jeg. For de som ikke er så interessert i å lese om jul riktig enda. Hihi... :)



6 kommentarer:

  1. Kjedelig med disse knærne og anklene. Det er nok som du sier ro og alternativ trening som skal til.
    Heldige mor, for en flott lykt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, det må jo være noe av det kjedeligste (!) som finnes, særlig når jeg faktisk har begynt å HA LYST til å løpe igjen. Og så kan jeg ikke gjøre noe særlig av noe slag som innebærer den type belastning på beina... ;p

      Hihi, ja jeg tror hun ble veldig glad for gaven hun fikk! ;)

      Slett
  2. Elixia-prøveuke høres allright ut. Kjøpte selv et medlemsskap i kjeden for to hundre kroner, varighet en mnd, bare for å trene på et nytt sted en liten stund (i Oslo rett ved der søster bor). Boost for motivasjonen!

    Så kjedelig med skadene dine. Det er litt det samme her og, den ene skaden avløser den andre. Vi får prøve å tenke at så lenge vi kan gjøre NOE mht fysisk aktivitet så er det kjempebra :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var jo smart å kjøpe medlemskap for bare en måned om gangen. Men, jeg vil tippe at et sånt type medlemskap nå koster "litt" mer enn bare to hundre (?) Siden vanlig månedspris ligger på godt femhundrelappen... ;p
      Men, veldig smart å gjøre det da uansett! Så kan en jo også variere hvilket senter en gjør det på. Bare for variasjonen innen gruppetilbud også liksom :)

      Ja, det med skader her og der er virkelig teit... Spesielt siden jeg *kremt* ikke er såå god på å finne variasjon i treningen min (derfor greit med Elixia denne uken). Jeg burde nok blitt flinkere til å våge/komme på og teste ut nye ting

      Slett
  3. Fikk en "let´s deal"-deal på nettet, derfor kun 200 kroner for en måned på Elixia, nesten gratis jo!

    SvarSlett
  4. Wow, ja dét var jo bra deal! :D
    Du er jo så flink til nettopp det du; å finne frem til gode dealer på nettet ;)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!