onsdag 20. august 2014

Kroatia, Makarska - dag.1

Nå har vi kommet oss til Fredrikstad og vårt nye hjem for ihvertfall ett års tid. Vi bodde på hotell i natt fordi badet ikke er helt ferdig oppusset enda (man kan jo ikke bo et sted uten do heller, iallefall ikke jeg), og får muligens flyttet helt inn til fredagen. Så foreløpig må vi bo på hotell (ikke at jeg er så lei meg for dét da, hihi..)

Jeg har redigert alle bildene fra Kroatia-turen vår, så når jeg får noen ledige stunder fremover skal jeg legge de ut her. Og her kommer bildene fra dag 1, da vi reiste ned.


Vi kom tidlig til flyplassen, for flyet skulle gå så tidlig som 07.00. Typisk vår uflaks så ble det forsinket med 3timer (vi måtte få nytt fly, pga tekniske problem). Så da fikk vi matkupong som vi kunne bruke til å spise frokost for mens vi ventet.




Alle sov en stund mens vi ventet, utenom meg selv



Så kom vi tilslutt frem til Split, byen der flyplassen lå, og så ble vi kjørte 1 1/2 time til Makarska og hotellet som vi skulle bo på, "Park Hotell".







Vi hadde fått utsikt mot havet, og dét var jo absolutt ikke feil!


Vi måtte ut for å finne oss litt lunsj, og det passet jo perfekt at hotellet vårt lå like ved "matgaten"





Store porsjoner med mat!


Etter lunsj gikk vi en tur i området, for å bli litt bedre kjent med byen som vi skulle bo i den neste uken



Gamlebyen lå 5/10min unna, og det var en helt fantastisk fin by, med tilhørende flott båthavn


Vi avlsuttet hver eneste dag med en is hver. Noen av turens deltakere klarte av og til å få ned is to ganger for dagen. Men det var en nydelig is de laget i Kroatia, så dét er fullt forståelig :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!