søndag 19. juli 2015

Olavfestival i Sarpsborg

I går var vi en tur i Sarpsborg, i Landeparken (Tunevannet), på Olavfestival! Jeg tok noen bilder fra det, så de som ønsker skal få se hvordan det var der. 
Det var ganske gøy å gå rundt og se på vikingmarkedet som var der, hvor de solgte mye (det meste?) som var typisk for en viking på den tiden (vil jeg tro), og for å se hvordan de levde sammen i leirene sine med telt og bål og greier. De lagde også mat som de gjorde på den tiden. Gøy! :)
De skulle også sjøsette et stort skip - som var laget av papp! Men det måtte de utsette til søndagen (i dag) pga. for mye vind. Så dét fikk vi ikke med oss dessverre...


Pappskipet

Med vakter


Mini-telt

Masse folk


Kongen og Dronningen hilste på



Kart over området

Jeg begynner å interessere meg bare mer og mer for vikinger og tiden de levde på, så for meg var dette veldig gøy å få oppleve. Kanskje jeg får sjansen til å være med og se også neste år, det håper jeg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!