lørdag 2. mars 2013

Forandring fryder. Eller, gleder


Hei sann sveisann!
Det blir visst ikke mye oppdateringer her om dagen. Mye av grunnen er at jeg føler det har blitt "litt mye" i det siste, og da blir naturligvis bloggen litt nedprioritert. I tillegg til at det er blitt ...eh, ingen ting løping i de siste ukene, så da har det bare blitt litt sånn...

Det har også blitt litt mye tanker rundt dette med bloggen min, og hva den egentlig skal handle om. For det ser ikke ut som at jeg kommer til å være så "nazi" på løpefronten heller nå fremover, men heller mer "trene etter lyst". Som altså da vil si, ikke fullt så mye løping. Enda. Tror jeg.

Jeg har tenkt litt på, om jeg kanskje skal prøve en helt ny strategi når det kommer til løping o.a. Nemlig "å gå bort i fra" alt det der om antall kilometer som er løpt, gjennomsnittsfarten osv.. Bare løpe liksom.

For sånn som det har blitt nå, så er det ikke gøy å løpe lenger. Jeg føler at det er for mye mas omkring det og alltid måtte løpe fortere enn sist gang. Alltid bli raskere. Alltid løpe like langt som sist, om ikke lengre.

Så nå har jeg komt frem til at det ikke behøver å være sånn. Det skal ikke være sånn. Løping, og all annen trening også, skal være lystbetont å drive med. Og dét er det ikke for meg lenger.
Så derfor prøver jeg en ny vei nå. En ny strategi er o planleggings fasen. Og det starter med at jeg ikke lenger ønsker at mine innlegg skal publiseres på runners.no.

Jeg har sendt en mail til dem, og bedt dem om å "fjerne meg fra lista" deres. Så for de av dere som ønsker å følge meg videre; må dere nå klikke dere direkte inn på siden min for å lese om "mitt liv" :)
Og for de av dere som ikke finner bloggen min interessant lenger; helt greit. Men jeg kan ikke fortsette med å blogge om ting som jeg ikke føler "er meg", så lenge det ikke gir meg noe glede lenger.
Jeg må prioritere det jeg liker å drive med, så får jeg bare håpe at det fortsatt er noen sjeler der ute, som også finner det (litt) interessant å lese.

Så. Det var alvorspraten for i dag. Håper dere har en fin lørdagskveld! Og husk: tren det du synes selv er lystbetont! :)




12 kommentarer:

  1. Bra strategi! Jeg er veldig positiv til å trene ut fra lystprinsippet. Og det er helt klart du som skal setter premissene for din trening; det er du som skal bestemme hva og hvordan du skal trene. Ingen andre kan fortelle deg hva som blir riktig for deg. Finn din fasit og nyt den ;-) Jeg heier på deg uansett jeg! God kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Silja. Det er godt å vite at jeg har din støtte :)
      For det er jo ikke sånn at jeg ikke lenger liker å trene, for dét gjør jeg jo. Og jeg HAR lyst å like og løpe, det går bare litt "trådt" akkurat nå på løpefronten. Så da er det best med en liten pause fra "presset" om å komme seg tilbake til løpeskoene ;)

      Slett
  2. Det er virkelig kjempeviktig å trene det en liker, å ikke tvinge seg til å gjøre ting fordi du føler du må. Det å like det en trener gjør alt så mye enklere og morsomere. Bra du følger lysten, og ikke bare gjør det selv om du ikke vil :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikka sant, vel? En kan jo ikke bare trene det som "alle andre" gjør, bare fordi det er "in". Så derfor må jeg finne min egen vei å gå (eller løpe, hihi...) :)

      Slett
  3. Godt valg, Guro, så lenge du trives med det!

    Da har jeg abonnert på RSS feeden din siden jeg ikke får den gjennom runners.no lenger. Liker å lese innleggene dine så de må jeg ikke gå glipp av! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy å høre, Espen! Så da unngår vi å "miste hverandre" selv om det blir lite påminnelser fra runners.no om at jeg "eksisterer" ;)
      Let´s keep up the good work(out)!

      Slett
  4. Vi er alle forskjellige. Gleder meg selv stort til bare å løpe ute fremover. Slippe displayet på mølla som viser tid, distanse, kilometerfart. Vil ikke bry meg. Da er det lettest å løpe ute. Legge igjen alt det digitale hjemme. Bare meg og naturen. Håper virkelig at du kommer sterkere tilbake, men det gjør du. Benytt enhver anledning til å løpe og trene på nye steder. Bruk trening som transportetappe istedenfor bil/buss.Selv gjør jeg det hele tiden, men har også muligheten til det.Jeg følgerbloggen din uansett :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode, positive ord fra deg, Line. Og så hyggelig å høre at du følger meg, for jeg følger nemlig deg óg, så MEG blir du ikke kvitt :)
      Og ja, jeg regner med at jeg snart er tilbake i løpeskoene. Om ikke annet enn kanskje bare av og til foreløpig. Men, som du sier, det går mot varmere og lysere tider nå, og da blir det vel automatisk mye "lettere" å ta ut på en løpetur :)

      Slett
  5. Meg blir du heller ikke kvitt;)
    Du hadde et utsagn på bloggen din tidligere(tror jeg): Jeg løper fordi jeg kan, ikke fordi jeg må. Mye sant i det. Når våren kommer er gjerne joggisene klare for litt action igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, Kristine! Og det samme gjelder andre veien ;)
      Hmm, du har visst rett i det, at det stod dette på bloggen min tidligere. Jeg må visst begynne med den tankegangen igjen, så skal du se at jeg plutselig får et helt annet syn på denne "saken". For det er nemlig dét jeg tror jeg har ... gjort feil (?) her. At jeg har hatt fokuset på feil sted tidligere. I stedet for å tenke på hvorfor dette er gøy å gjøre, så har jeg bare tenkt på å bli best hele tiden. Og dét er jo bare dømt til å mislykkes ;)

      Slett
  6. Super godt valg:) Det som ikke gir glede er ikke verdt å gjøre om det kan unngås. Viktigst å tenke på deg selv og hva som får deg til å føle deg bra. Det jeg liker aller best å gjøre er å stå på snowboard. får ikke gjordt det så mye, men i dag har jeg vært i bakken, og det gir meg kjempe mye. Både energi, glede og mye mer.
    Lykke til med den nye strategien din. Jeg føler deg uansett jeg... er ikke så løpete av meg jeg, men får inspirasjon og motivasjon til å bevege meg når jeg leser bloggen din.
    Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld og flott kommende uke. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Therese. Og takk til deg for DIN inspirerende blogg, som jeg er innom daglig for å kikke på. Det med inspirasjon tror jeg nok går begge veier hos oss to da, for du har en blogg som inspirerer meg óg, på hobbyfronten :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!