mandag 4. mars 2013

Trening uke.9

Først av alt så vil jeg starte det første blogg-innlegget i uke.10 med å si takk for de oppmuntrende ordene dere kommer med. Jeg blir like (!) glad hver eneste gang jeg får sånn positiv respons fra dere, om at det faktisk er noen som leser bloggen min fast, og ikke bare fordi de er innom på runners (forhåpentligvis). Da blir det så mye mer gøy for meg å skrive også :)

Men så, over til forrige ukes treninger. For det blir trent selv om jeg ikke løper altså, og jeg liker å trene. Bare ikke akkurat løping, akkurat nå. Jeg bare trener andre ting:

Trening uke.9

  • Mandag- rulleskøyte (eller skal vi kalle det rollerblades?), 8,75km
  • Tirsdag- helt fri pga. "Hobbykveld" på Gjestal :)
  • Onsdag- styrketrening på bein og skuldre



Torsdag 28.februar – styrke på rygg, bryst, armer
  • Markløft
  • Skrå benkpress m/manual (16kg på hver)
  • Nedtrekk
  • Roing m/ez-stang
  • Triceps pushdown
  • 1x abwheel -vondt (pga. gangsperr)
  • 2min roing i romaskin

Fredag 1.mars - rulleskøytetur fra A til B (Nærbø til Kåsen)

  • Distanse: 13,19km
  • Tid: 1t 9min
  • Gj.puls: 145
  • Treningsresultat eller "kart" om du vil. 

Kommentar: mye vind på turen bort, så det gikk ikke fullt så fort i dag, som sist. I tillegg til at vinden tok tak i stavene opptil flere ganger. Men, det var gøy til tross for det! :)


Lørdag 2.mars - styrke på bein, skuldre & mage

  • Knebøy (72,5kg x 6reps på siste) & skulderpress (30kg x 6reps)
  • Bulgarsk utfall (16kg på hver x 5reps ) & sidehev (10kg på hver x 6reps)
  • Ettbeins strake markløft (14kg på hver x 6reps)
  • Bakside skulder i kabel & ettbeins knebøy
  • Rollout på abwheel & 3 x 1min med romaskin
Søndag 3.mars - gå tur

Siden jeg var på jobb hele dagen i går, i butikken oppe på Gjestal, så gikk jeg heller en romantisk tur sammen med Geir. Istedet for å reise bort til treningssenteret mitt. 
Jeg valgte rett og slett å prioritere "riktig" denne gang! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!