søndag 31. mars 2013

En ny påsketradisjon?

Etter både påskegrilling på skjærtorsdag, og påskekveldsmat hos mor og far i går, var det virkelig på tide å bevege skrotten sin litt.
Påskegrilling på skjærtorsdag
Påskekveldsmat på påskeaften

Så i dag pakket vi (jeg og Geir) skiene i bilen, og la ut på tur opp i fjell´an. Til nærmeste ski-mulighet fra oss; Tonstad (Mydland). På kartet kan dere se det i nærmere ettersyn. Ca én times kjøretur herfra.

Skiene er klar

Det har (ikke så langt) vært en påske-tradisjon hos oss, å ta opp til fjellet for "å gå på ski i påsken. Men dét er noe jeg tenker å forandre på! :)

Geir er snart klar


Og nå er vi nesten helt klar

Opp, opp, opp!



Guro med monsterbrillene...

Vakker utsikt!


Hmm, hvordan i alle dager skal vi komme oss ned?...

Flinkingen min! :)

Det viser ikke, men det var veeldig bratt her...


 Og hvis noen lurer på hvordan det skal gjøres i nedoverbakker? Sånn:

Funker fint for meg ihvertfall ;)

Så da har jeg altså endelig fått "innført" en tradisjon jeg lenge har ønsket å få til i påsken. Minus kvikklunsjen, appelsinen og kakaoen da. Men det kommer kanskje med på neste års tur! ;)

Hehe, vi brukte faktisk nesten to timer på å gå litt over 7km (!...) Jaja, vi fra Jæren er nok ikke født med ski på beina akkurat (pluss at det faktisk var veldig mye bakker i begynnelsen og slutten på løypa)...

Men en veldig fin tur ble det, og nå lukter jeg sol i hele ansiktet :)

2 kommentarer:

  1. Det så fint ut! Du er jo født med iallefall en ski på det ene benet Guro, er nok dine østlandske gener som trekker deg mot fjell og skispor :-)
    Og om dere skulle ønske flere turer er skiløypene i Vangsåsa fortsatt helt supre...
    Hils din spreke ektemann! Klem fra tante Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja dét er jo óg en måte å se det på. Men du har nok antagelig rett i det, at det er den østlandske delen av meg som gjør at det rykker i (den ene) skiskoen ;) Og så er det den andre halvdelen som gjør meg så pysete når jeg går på ski ;p

      Ja takk, skal hilse så mye. Og ang. de skiløypene der oppe... Kanskje vi (håper jeg) kan komme til neste ski-sessong, og teste de ut da? :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!