onsdag 27. februar 2013

Rulleskøytegåing er GØY!

Så, hva gjør jeg når jeg har lyst å gå på ski, men ikke har snø?
Jeg kan reise en times kjøretur opp i "fjellan" og finne snø der oppe. Eller, så kan jeg snøre på meg rulleskøytene mine, ta med meg skistavene til mannen, og rett og slett bare gå på "ski" rett utenfor mitt eget hus!

Det gjorde jeg nemlig på mandag, og dét funket utmerket! Eller, skistaver er jo laget for å brukes på snø, ikke asfalt da. Så det er klart, jeg burde kanskje gå til innkjøp av andre staver som er beregnet på akkurat dette formålet. Men ellers så var det en kjempe gøy tur jeg hadde! Skikkelig "skøyte-skiing" :)


Sol, vindstille og nesten som om jeg kunne kjenne "vårlukten" i lufta. Herlig :)

Treningsresultat:

  • Distanse: 8,75km
  • Tid: 41min
  • Gj.fart: 4:41min/km (12,8km/t)
  • Gj.puls: 149 
Kommentar: så det er mulig å få høyere puls, til tross for at en "kun"går på rulleski. Mye mulig det hjelper på å bruke staver, for da bruker en jo flere deler av kroppen.
Kommentar 2: hihi, kanskje jeg bare fortsetter med kun rulleskøyte-gåing nå, siden farten økte så betraktelig mye mer i forhold til løpingen! ;)

Så det blir ikke mye kondisjonstrening på meg i disse tider. Men, skigåing er jo også veldig god O2-trening, ikke sant? Og når det i tillegg er så gøy som det er, å gå på rulleskøyter. Ja, da kan jeg jo nesten ikke klage! :)

Onsdag 27.februar - styrketrening på bein og skuldre

  • Knebøy & skulderpress m/manualer
  • Bulgarsk utfall & sidehev (gikk opp i kilo her, i dag!)
  • Strake markløft & bakside skuldre i kabel
  • Beinpress 

Kommentar: sliten i dag, for det er litt mye som skjer for tiden ergo. mye tanker i hodet. Da er det veldig deilig å kunne koble helt av med trening, for da får jeg tankene mine over på helt andre ting!


5 kommentarer:

  1. Det å gå på ski eller rulleskøyter er jo superbra og effektiv trening. Hadde kanskje investert i et par asfalt staver, bedre grep og Geir kan bruke sine staver i snøen, med piggen intakt;)
    Må dessverre stå over Orre på lørdag, klarer ikke fri meg fra dugnaden i ishallen. Masse lykke til på deg. Heier på deg. Gleder meg til rapporten;)

    SvarSlett
    Svar
    1. HIhi, ja jeg skal kjøpe noen nye staver, som er egnet til asfalt. Må bare finne noen som har det i butikken først. Det virker nemlig som det er mange andre som også har kjøpt lignende ;p

      Jeg må nok også stå over løpet i morgen, pga. foten som fremdeles ikke er heelt bra. Mye bedre, men ikke helt "der" enda. Så da velger jeg heller å vente litt til før jeg begynner med løpingen igjen.
      Synd, siden dette er et løp jeg har "gledet" meg til siden i fjor... :)

      Slett
    2. Kjedelig det der med foten, men bra det går fremover. Neste år ruler du nok på Orre skal du se;)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!