onsdag 14. august 2013

Roadtrip til Sverige, dag 6

I natt sov vi på et hotell i Jønköping; Clarion Hotel Victoria. Med påfølgende jogging morgenen etter, i et aldeles nydelig morgenvær! Tok meg til og med tid til å stoppe opp, for og ta noen bilder langs vannet. 
Det må jeg altså bare si, at jeg kan virkelig anbefale andre som besøker Jønköping, å jogge/løpe langs vannet der ("Vättern" heter sjøen). Det var fin, flat asfalt og kun. rett. frem. hele. veien... Med andre ord noe for meg og min form. Hihi...

Var også ute på "piren" en tur
Fin vei å sykle på også!

Oppdaget på vei opp igjen til hotellet, at de faktisk har en fysisk levende Gymgrossisten-butikk her i Jønköping! Bare så synd at det var på en søndag da, så det var dessverre stengt...

Men, et sted de hadde åpent på en søndag, sånn utenom alle de store dagligvarebutikkene, var et større handlesenter som heter A6. Så da tok vi turen dit, mest for å fylle søndagen med noe "meningsfullt".
Kjørte deretter videre til Borås igjen. Ja, igjen... :) 

Men først måtte vi "raste". Er det et typisk ord/uttrykk her på Jæren, eller er det flere som kaller det for å "raste", langs veien?



Meg og min ny-innkjøpte piknikkurv!


Ny form på rundstykkene!
                                
Kuule!


Da vi kom til(bake til) Borås, var det selvfølgelig akkurat stengt i alle butikken. Men, man kan jo alltids prøve å stirre seg inn i butikkvinduene da, tenker jeg! 


Men den gang ei...
Så da tok vi oss heller en liten spaser-tur rundt om i byen. En perfekt anledning til å fotografere en ny-oppdaget "denne byen kan vi godt bo i"-by!

Et av torgene i byen
Penere "grafitti-kunst" enn hjemme i Norge
Elva som gikk rundt "min" jogge-park
Hmm, hva har vi her mon tro?
Jo, det skal jeg si deg!
Et "svenskt" turistforeningen-skilt!!!
Nesten, ihvertfall...
Byen var også full av slike statuer
Guro og "Ute"
Et symbol på fred
Geir bruker av og til litt lang tid på å fotografere...

Hmm, tror jeg må tilbake til Borås i september..?
En liten kvil i bakken. Eller benken..
By-våpenet, eller kommunevåpenet
Bro over elva, til parken
Tekstil-museum i Borås!!
Men, der var det stengt...
En stk trist Guro...



Blomster i parken
Og masse, masse kaniner

Rett og slett en kanin-park (helt seriøst)






First Hotel Borås ligger til høyre i bilde
Heihei! :)

En bodist (som enda ikke har blitt en Buddha) kommer opp av vannet



Statue av "Knallen"

Kanskje en tidligere kvern/mølle?

Fint butikk-vindu
Torget i Borås
Så ble vi sultne, og satte oss på et bord hos Jensens Bøfhus


Nachos til forrett (mor; du har ødelagt meg)
Hjemmelaget (!) bøf-burger til middag
Belgisk vaffel m/softis til dessert
M.M.M!....


4 kommentarer:

  1. Fine bilder du har tatt:) tror ikke jeg pleier å si "raste" så mye, men det kan jo hende at det har å gjøre med at jeg ikke raster så mye.... :) kan jo fort hende at jeg hadde kalt det for det om jeg skulle raste en dag :) men sånn egentlig... Hvordannfår du til at det står Guro Eriksen på bildene dine? Jeg vil også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje det bare er et uttrykk Jeg bruker da, som jeg har lært av mine foreldre? Eller etter ordet "rasteplass"? :)

      De merkene kalles for "Watermark" (Vannmerke), og kan lages i Lightroom. Et redigerings-program som jeg lagrer og redigerer bildene mine i. Mulig det også finnes i Photoshop eller andre programmer også. Mest sannsynlig ;)

      Slett
    2. hehe :) Om ikke jeg har brukt "raste" før, så var det hvertfall et ord som festet seg i hodet mitt. Da vi var på tur med barnehagen i dag, så sa jeg til barna "Ja, skal vi raste litt da" :) De svarete da: "hæ? hva er raste?" Så tror det blir et brukt ord fremover :)

      (takk for "vannmerke" forklaring)

      Slett
    3. Bare hyggelig. Du må bare spørre hvis det er noe mer du lurer på ang. "vannmerke", eller andre ting ;)

      Hihi, så kult. Nå føler jeg nesten at jeg har bidratt til et nytt ord i vokabulæret ditt/deres da! ;p

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!