fredag 2. august 2013

Alcudia, dag 5

Som de fleste morgenene (utenom én av dagene, da syklet vi) løp jeg tur langs "den blå veien" i Alcudia. Den blå veien var altså rett og slett blå, og lå like ved stranden og sjøen. Kun 2 min å løpe fra hotellet vårt. 
Jeg hadde selskap av Geir alle dagene utenom én, og det var den dagen jeg løp alene som jeg hadde med telefonen (med musikk i øret) som gjorde at jeg kunne forevige det fine øyeblikket da solen sto opp i horisonten.



Den blå veien
På onsdagen tok vi bussen tilbake til Palma. Denne gang for å gå bli i hovedstaden, for å kikke i gatene. I tillegg var vi også inni Katedralen som er der. Et fantastisk øyesyn, som var vel verdt å få med seg!

Venting på bussen. Som tok sin tid....!
 Yves Rocher hadde de i Palma, og dit måtte vi selvfølgelig innom en tur for å kikke litt.






Turister i byen

Vi prøver med gps på telefonen!...
Lunsj

Jeg må bare passe på å si, at jeg drikker ikke øl. Så all alkohol som er tatt bilde av, er ikke mitt ...







Og så hadde de mye godteri-butikker i Mallorca. Hvorav en hel del var av sånn skumgummi-type. Ikke så mye sjokolade. Men dét er det vel en god grunn til, i varmen...


Sukkersukkersukker!

Cupcakes-snop


En sjokolade -og kjeksbutikk
Sjokolade
Kjeks, i mengder!

"Gammeldags" sjokolade

Type "spekemat-butikk"
Katedralen
Hestedrosjer var det mye av!

Katedralen sett fra siden



Mors nye adventsstake?
Jeg var for lite kledd, så jeg måtte låne Geir sin skjorte...


En firfirsle (eller gekko?) !
Bathavna i Palma
Litt av et syn, eller hva?...


6 kommentarer:

  1. Så kjekt å lese om turen, ennå en gang. den blå veien så fantastisk ut. Gøy at du løper litt igjen. Håper du snuvler over en stor porsjon løpeglede snart;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heh, ja det er vel dét jeg også håper på ;)
      Men til nå, når jeg har løpt (litt hver dag) på ferie, så syns jeg ikke det har vært så aller verst faktisk. Men det kan jo både være fordi jeg ikke har løpt lenger enn max 4km pr tur, eller så kan det jo være fordi jeg har fått løpt på nye steder hele tiden. Så da har jeg liksom "sluppet" å løpe de samme, gamle veiene hele tiden... Som igjen har ført til en ny løpe-glede (?) ;)

      Slett
  2. Her kjenner jeg meg igjen på mange av bildene, dette er jo en av favoritt-byene mine i Europa. Håper du likte Palma?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Palma var en helt fantastisk by! Dessverre (?) så rakk vi sikkert ikke å se halvparten av det byen har å by på, så jeg må nok tilbake en gang til! Hihi... ;)

      Sant det er gøy å se på andre sine bilder, når du kan kjenne deg igjen på de stedene at du har vært der? Det synes ihvertfall jeg! :D

      Slett
  3. Helt klart bilder etter min smak - nam, sjokkis! Kos deg videre :-)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!