søndag 18. august 2013

Min sommer-fortid, og mine fremtidsplaner

Mens dere nå (forhåpentligvis) har kost dere med masse bilder fra (ferie)turene mine i sommer, sorry hvis det ble too much, så har jeg i tillegg også fått til to nye (gå) turer, innimellom publiseringen av feriebildene her inne på bloggen. For dere trodde vel ikke at jeg hadde ligget på latsiden heller? :)

"Ikke denne dama, nei!"
Når jeg bare har fått redigert ferdig bildene jeg har tatt (huff, jeg er visst litt fæl på å ta altfor mange bilder på turene mine..), så skal dere få se bilder fra både Preikestol-turen vi hadde, i tillegg til en ny 52-hverdagsturer- tur som jeg og mor har gått. 

På vei til Preikestolen
Eiganes-turen
Men først så tenkte jeg at jeg skulle skryte, eller kanskje jeg bare føler at jeg "må" vise til, treningen jeg har (prøvd) å oppprettholde i ferien. Det har blitt litt forskjellig aktivitet de siste ukene, både positivt og negativt sett. 
Jeg mener, når jeg er på ferie, så er jeg liksom på ferie. Og da er det vel lov å slippe litt de "hemningene" jeg føler at jeg har ellers i året? Pluss at det er vel sant det de sier, at "litt er mye bedre enn ingenting"?
Uansett, så har jeg ihvertfall gjort så godt jeg kan (og jeg har til og med fått joggingen litt tilbake i treningen min!). Selv om jeg dessverre har lagt på meg noen (endel!) ekstra kilo her og der, og dét er jeg ikke så glad for. Men men, det er visst til mitt eget beste har jeg skjønt...

Men tilbake til treningsloggen ja. Jeg tar ikke med denne uken (33), siden den ikke er helt ferdig trent enda. Og vi starter med den siste uken før vi reiste til Mallorca. Uken vi reiste ned, på lørdagskvelden;

Uke.29
Mandag: morgentur + styrke m/mor
Tirsdag: sykkeltur 36,7km
Onsdag: tur m/mor; Madlamarkturen
Torsdag: morgentur + styrke m/mor
Fredag: Storhaugturen + spinning 40min + jogging 10min
Lørdag: morgentur + styrke på overkropp
Søndag: joggetur langs stranden; 3km - Første joggeturen på ages, sammen med Geir

Herlige syden...
Uke.30 - kommentar; mye løping denne uken
Mandag: jogging langs stranden m/Geir - 2,99km + styrketrening på hotellet
Tirsdag: jogging langs stranden m/Geir - 3,88km + ca 15/20min svømming
Onsdag: jogging langs stranden – 5,19km + litt svømming
Torsdag: jogging langs stranden – 3,75km + litt svømming
Fredag: racersykkeltesting – 19,14 + litt bassengaktivitet
Lørdag: jogging langs stranden – 4,6km + gåtur på Nærbø m/Geir - hjemreisedag
Søndag: tur m/Geir + styrketrening m/mor - godt å få trent litt god, gammeldags styrke igjen, etter mye løping...

Uke.31 - kommentar; denne uken reiste vi på biltur til Sverige
Mandag: styrketrening på bein og skuldre - på Sport4You
Tirsdag: kjøretur til Drammen - treningsfri
Onsdag: jogging langs Drammens-elva m/Geir – 4,57km
Torsdag: styrketrening på Kurorten Hotel
Fredag: jogging i parken i Borås – 4,78km
Lørdag: treningsfri - gikk mye i Astrid Lindgrens Verden
Søndag: jogging langs sjøen/vannet i Jönkøping - 5,67km

Jönkøping
Uke.32 - fortsatt på biltur i Sverige
Mandag: jogging i Borås m/Geir – 4,59km
Tirsdag: gikk tur m/Geir til ”Hoppbakken” ca. 1/2time (?)
Onsdag: joggetur fra Dyreparken-hotellet, til Sørlandssenteret - 4,56km + gåtur på kvelden, på Nærbø
Torsdag: husvask + styrke på bein og skuldre
Fredag: tur til Preikestolen; 4t 15min – 7,8km
Lørdag: morgentur + jogging (m/Geir på sykkel) – 5,66km
Søndag: sykkeltur - 20,3km

Sånn! Det føles godt og endelig fått skrevet alt ned og publisert det, bare sånn for sikkerhetskyld. Vi må jo ikke glemme å skrive litt om treningen min også, innimellom alle gå -og kjøreturene mine! Hihi... :)

Så da blir vel fortsettelsen sånn, at jeg må skrive at er jeg klar for en ny sessong, både treningsmessig og skolemessig? 
Med ny giv på treningsfronten, inspirert av de nye stedene jeg har løpt på i sommer (ja, kanskje jeg kommer litt tilbake til løpingen igjen, hvem vet?). Og at jeg er klar for ett nytt semester på skolen?

Vel, jeg kan ikke si så mye mer enn at jeg håper at jeg er klar for en ny treningshøst. Kanskje finner jeg nye former for trening nå fremover? 
Jeg har faktisk tenkt litt på om tennis kunne vært gøy og prøvd? Eller så blir det kanskje noe helt annet, noe mer "alternativt" kanskje? I don´t know..

Men, når det kommer til den andre delen; skole... Hmm, der kan jeg dessverre ikke si så mye mer enn at jeg fortsatt ikke har peiling på hva som kommer til å skje fremover. "Dessverre" sier jeg mest for min egen del. For jeg skulle ønske at jeg ikke var så veldig vinglepetter på "utdannings -og arbeidsfronten"...!

Jeg går liksom fra å skulle studere videre på skole, til å vurdere en ny læretid i et av formgivingsfagene, til å lure på om jeg bare skal holde meg hjemme og bli "hjemmeværende husmor" (mangler jo den viktigste delen der da; nemlig et barn...) Men dét kan jeg jo foressten ikke heller, for da har jeg jo ikke råd til å drive med alle de nye -og gamle hobbyene mine som jeg vil drive med! 
Foressten så har jeg visst meldt meg inn i "Norges Husflidslag" óg nå, så nå blir det nok mer av den "hobby-lage-delen" i hverdagen min fremover! :D


Sånn det ser ut per dags dato, så tror jeg kanskje, muligens (hva da ubestemmelig liksom?) at det blir et nytt svennebrev i fremtiden. Innen et håndverksyrke. Jeg må bare finne et sted hvor jeg kan bli lærling først... (Noen som vet om en sølv -eller gullsmie, som jeg kan forhøre meg hos foressten??)
Men jeg tror ikke jeg skal "skryte på meg noe" særlig mer om dette nå, før jeg vet mer med sikkerhet hvordan fremtiden min vil se ut. 
Det er nesten litt flaut faktisk, hvordan jeg den ene uken "skal bli dét" og så i neste måned skal jeg gjøre noen helt annet ...

Nei, nå må jeg slutte av her. Det var jo ikke på noen måte tenkt å skrive et så utdypende innlegg i dag. Men nå vet dere ihvertfall litt mer hvordan ståa er, og så tar vi det bare derfra! 

Stay tuned! 

4 kommentarer:

  1. Du har trent MYE mer enn meg i sommer i alle fall! Jeg har plutselig blitt helt akterutseilt:) ny start i morgen..ha ha! Seriøst; du har trent MYE!
    Ellers skjønner jeg deg godt når det gjelder valg av utdanning/yrkesvei. Vi har nesten for mange valg i dag. Jeg vil anbefale deg å følge hjertet og ikke fornuften. For du vet ikke om "fornuften" er det fornuftige valget om noen år. Et valg med hjertet er noe annet - noe du føler PASSION for, noe du føler du behersker og kjenner vitebegjærlighet etter. Jeg valgte etter fornuften , ref bransje der man kan tjene bra - men hadde jeg valgt igjen, hadde det blitt noe annet. Follow Your PASSION!

    SvarSlett
    Svar
    1. Men Janne, det er jo LOV å la ting skli ut litt når det er sommer og ferie :)
      Og takk, det er godt å få litt skryt av andre, enn meg selv.. :)

      Ja, det er liksom dét. Jeg føler liksom at jeg må følge den orn´tlige fornuften min. Ikke den som sier at jeg burde følge, bare for å tjene mange penger. For da vet jeg med sikkerhet, at jeg aldri vil klare å finne roen.. Men som sagt, så vinglete som jeg er for tiden, så tror jeg at jeg skal være litt forsiktig med hva jeg uttaler meg om en stund fremover. Til det er litt mer sikkert ;)

      Slett
  2. Hva skal en kalle det, et luksusproblem...dette med at en kan velge og vrake på alle fronter her i landet. Det blir nesten litt for mye å forholde seg til på en gang, jeg skjønner deg godt. Ta iallefall valg for deg selv, ikke la andre gjøre det, er mitt beste råd :)

    Fin variasjon og mye glede har du hatt i treningen din i sommer og, ser jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja ikke sant? Luksusproblem er noe dritt av og til ;p

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!