tirsdag 6. august 2013

Alcudia, dag 7

Fredagen var den eneste dagen vi var der nede, som jeg ikke hadde en morgen-løpetur langs stranden. For dette var den siste hele dagen vi var der, og den skulle vi benytte oss til å leie oss racer-sykler! 
Etter litt mye om og men (skulle egentlig leie på hotellet, men de hadde gjort noe feil i systemet deres), fant vi oss en butikk nede i gaten, hvor vi fikk leid oss noen sykler. 

Det ble bare knappe 2mil på sykkelsetet, denne gangen. Mest pga. varmen, men også fordi vi ikke turte å legge ut på noe særlig langtur i ukjent landskap. (Egentlig så var det jo mest for å teste ut raceren, at vi leide disse her nede.)
Men jeg kan trygt si at jeg fikk blod på tann av denne typen sykling, ja! Så det blir nok muligens, mest sannsynlig, også mer av den typen sykling, etterhvert. 






Etter en kjapp dusj, var det igjen tid for litt svett shopping. Denne gangen i Alcudia, hvor Geir fant det nødvendig å kjøpe en hatt for å beskytte seg mot solens hete.
My man! :)
Litt nedkjøling i butikken er... helt okey


Alcudia-bukten
Og så fikk han endelig teste ut et fiskespa


Klar for middag
Kall det gjerne flaks om du vil, men akkurat den siste kvelden vi var i Alcudia, fikk vi altså oppleve et helt fantastisk, spektakulært og unikt (!) fyrverkeri i Gamlebyen. 

                          

Vi trasket de kanskje 10minuttene det tok oss å gå bort, for å spise feriens siste middag i den gamle byen av Alcudia. Nettopp fordi vi visste at det skulle være et fyrverkeri der den kvelden. Lite visste vi at det skulle være  bra! 
Med beste orkesterplass av alle (vi satt like bak sperringene de hadde satt opp), fikk vi altså oppleve det beste fyrverkeriet jeg noen gang kommer til å få oppleve! Norges nyttårsaften-feiring ble bare småtteri i forhold... 


Med matchende musikk til flammene og fyrverkeriene, ble det en helt uforglemmelig opplevelse. Og en absolutt fantastisk avslutning på ferien vår i Alcudia....


Takk for turen; min kjære mor, far, Mina og Geir! Det har vært en helt fantastisk tur, som jeg aldri vil glemme... <3

2 kommentarer:

  1. Så gøy at dere fikk leid racere. De får jo besøk av endel syklister på Mallorca. Selv om de fleste har med sykkel selv så har de nok allright utstyr å leie ut og?

    Og Guro, du ser sprek ut, ingen tvil om det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var faktisk orn´tlig gøy å prøve dem! Det var jo én av hovedaktivitetene jeg gledet meg mest til :)
      De var helt greie å sykle på, til utleiesykler å være. Så jeg kan nok fint låne disse igjen. Selv om det nok er allerbest å ha sin egen, som passer akkurat din kropp.

      Hihi, takk for det du! Jeg følte meg ikke så veldig "sprek" der jeg gikk. "Likblek", og uten proffe klær ;p

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!