mandag 19. august 2013

En kulturell kose-helg!

Denne helgen har bestått av kulturelle begivenheter og full kosefaktor sammen med de to personene jeg liker aller best å være sammen med. 

Først var vi på Tomatfestival på Finnøy på lørdagen (med mor og Geir). Etterfulgt av kos nummer 2 på kvelden; deilig lasagne til kveldsmat, og hjemmelaget sjokkis og poppis (popcorn) på kvelden! :)

Epleslang på gang

Klar for festival!

Tomatsuppe fikk jeg, på tomatfestival!!!
På rundturen rundt Rennesøy, så vi en lama (eller ?)

Den andre begivenheten foregikk på søndagen. 
Først var vi kulturelle av oss som mor kaller det, og gikk på åpning av en utstilling på Fotland Mølle; dikt som var skrevet med kalligraffiskrift, på hjemmelaget papir (to av tre interesser jeg har!).












Etterfulgt av diverse hagebesøk rundt om i åpne hager, som var en del av 1000 åpne hager i Hageselskapet. Veldig koselig begge deler...

Jeg har funnet ut at jeg liker veldig godt å ta bilder av blomster, så derfor blir det dere (dessverre for noen kanskje) som får "li" for min ny-oppdagede passion for fotografi.
Siden jeg ikke akkurat er noen blomster-ekspert, så skal jeg ikke engang forsøke og gjette meg frem til navnene på plantene jeg har bilder av her. Dét overlater jeg til de som kan det! :)

Hage nummer én som vi besøkte var hos MingarWalker, ett glass-blåseri på Jæren;











Glasshøner i hekken!

Insekthotell!
Så var vi i Klara Pil sin hage. Der var det mye Piiil! :)








Den tredje og siste hagen vi besøkte, var på Kverneland. 




Oppstilling!
















Håper dere likte bildene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!