onsdag 6. februar 2013

Meg vs. vinden

Mandag 4.februar
Ofte føler jeg at det er en slags "indre dialog" i hodet mitt, når det er snakk om jeg virkelig orker å snøre på meg joggeskoa og ta steget ut døra.
På mandag hadde jeg en sånn dialog, som jeg følte ble mer sånn type "meg vs. vinden"-opplegg. Jeg vant...

Egentlig så var det ikke så mye frem og tilbake før jeg gikk ut døra. Eller, jo okey, jeg var litt skeptisk til å stikke hodet utenfor, da jeg hørte hvordan vinden bare tok tak i veggene utenfor huset mitt...
Der var jeg liksom, i et godt, varmt og lunt hjem, og så skulle jeg virkelig ut for å løpe?? "Crazy people do crazy things"...

Det gjelder bare å kle seg riktig når du skal ut på tur i slikt et vær; vindtett (dvs. regnbukse for de som ikke har den "største garderoben" i utvalg av løpeklær).
På med regnbuksa, og ut på tur...

Men iallfall da, så vant jeg. Denne gangen. Guro 1 - Vinden 0. Det gikk forsåvidt helt greit, i 5km. Så vant vinden; 1-1. Eller, vi kan vel heller se på det på en litt annen måte; jeg var såpass fornuftig denne gangen, at jeg ga meg etter 5km. For da var jeg såpass ferdig (sliten) i lunger og bein, at jeg rett og slett tok "snarveien" rett hjem.
Jeg har nemlig komt frem til det, at skal jeg noengang bli frisk igjen, så måå jeg høre litt mer etter på hva kroppen sier. Så derfor ble det slik denne gangen, at jeg var plink pike og lot vinden vinne. Denne gang.


Skal man ut på tur i vinden med langt hår, ta forhåndsregler!...



Snør det, eller regner, eller begge deler? Bruk vind -og vanntett...



Tirsdag 5.februar
Styrketrening i går, med mor. Trente først bein og litt på overkroppen (fortsatt folksomt på treningssenteret...), før vi gikk ned i "slynge-rommet" og tok noen (nye) øvelser der, i slyngene.

  • Knebøy
  • Bulgarsk utfall
  • Strake markløft
  • Latsroing & triceps pushdown
  • Pushups & bodysaw - begge i slynge
  • Roing i slynge
  • Pushups i slynge (kun noen få!)
  • Benhev i ribbevegg
Onsdag 6.februar

I dag hadde jeg en del inni hodet mitt å tenke på, dvs. full tankeprosess om litt av hvert. Så derfor ble det til at jeg gikk en liten forfriskende, "nedberoligende" tur i kveld. Det er deilig det også av og til. 

5 kommentarer:

  1. Flink du er. Jeg vil nok påstå at det ble 2-0 til deg. Først for at du løp og så for at du stoppet i "tide" Det var jo ikke vinden som stoppet deg, men hodet. Og hodet er jo ditt, så derfor 2-0!!!! Gratulerer med en suveren seier!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja det er kanskje sant det. Så da sier vi det sånn; 2-0 til meg! :)

      Slett
  2. Grattis med seier! Det lureste er nok å bare kle på seg og komme seg ut av døra FØR man rekker å tenke seg om (når det kommer til det å vinne over trollet i hodet). Men hvem av oss er det som greier det HVER gang, da? Liker jakka di veldig godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Stemmer. Det er nok ofte det som kan virke hemmende på folk flest; de tenker for mye FØR de skal gjøre det.. :p

      Takk, er veldig godt fornøyd med den jakken faktisk! Den er blitt flittig brukt denne "vinter-sessongen", og kan virkelig anbefales videre ;)

      Slett
  3. Flinkis!!! :-) Jeg gru-gleder meg til min først løpeøkt; kjenner at det ikke blir denne uka heller.... er jeg heldig så kanskje jeg kan komme i gang etter tre uker nedetid.... og det kommer til å bli vondt, hehe, litt skummelt å tenke på, men, sånn er det! :-)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!