søndag 17. februar 2013

God fart i beina

Fredag 15.februar - styrke på overkropp

Dvs: rygg, bryst, armer:

  • Nedtrekk & benkpress
  • Markløft
  • Roing m/stang & fransk press
  • Latsroing & opphøyde pushups
  • Enarms hantelro  

Kommentar: det er tungt å trene på fredagene!...

Lørdag 16.februar - runningday

I går kjøpte jeg ski-klister(?) til skiene mine, for de er litt bakglatte (tror jeg) når jeg går på dem. De er egentlig smørefrie. Antagelig fordi jeg er for lett for akkurat de skiene jeg har. Så jeg hadde egentlig tenkt å gå på ski i går. Men, siden det ble litt for raskt mørkt ute, så ble det heller til at jeg skulle trene styrke fant jeg ut.
Meen, så ombestemte jeg meg i siste liten. Jeg var litt sliten i beina, så jeg fant heller ut at jeg ville løpe istedetfor å trene bein (logisk? Eh, nei...)


Allerede i begynnelsen av turen tenkte jeg, at jeg igrunnen løp litt "seint". Og fant derfor ut at jeg skulle prøve å sette opp farten litt (i en slak oppoverbakke av alle steder). Så det gjorde jeg. Og det fortsatte jeg med, på resten av turen!
Ikke skjønner jeg hvordan jeg klarte dét, men jeg opprettholdt altså en relativt god fart (til meg å regne) på hele turen i går!
Happy!

Så hvis jeg ser bortifra det faktum at jeg faktisk ikke løp "lenger" enn 7,5km, så er jeg altså bare så superfornøyd med løpeturen i går! Både fordi farten var såpass bra i forhold til det den har vært de siste ukene (månedene), men også det at jeg hadde en passe høy gjennomsnitts-puls hele turen :)

  • Distanse: 7,56km
  • Tid: 40min
  • Gj.fart: 5:24min/km (litt feil, fordi jeg "stoppet litt opp" uten å pause klokka)
  • Gj.puls: 164

Treningsresultat 16.02.2013

Ny treningsgenser har kanskje litt å si, fartsmessig? ;)  

6 kommentarer:

  1. Ny genser har m y e å si spørr du meg! Å det var lurt å løpe;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, det var dét jeg også regna med (at genseren hadde mye å si) ;)

      Slett
  2. Swix fungerer perfekt til løping også tydeligvis :) En flott økt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den fungerte kjempebra faktisk! Men, nå har jeg jo ikke fått testet å bruke "bare den" i særlig mye minusgrader enda. Men jeg regner jo nesten med at den funker finfint til dét bruket også, siden det tross alt er dét den er laget for :)

      Slett
  3. Så bra! Har kjent meg veldig igjen i den hvorfor-klarer-jeg-ikke-å-løpe-fortere du har beskrevet i det siste, så utrolig frustrerende!! Og så deilig når det løsner:)
    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nesten ikke noe som kjennes bedre enn når noe sånt "slipper taket" etter en lang tid med "seighet" i kroppen! Håper du har det like "løst" som meg, du også! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!