mandag 24. november 2014

Uke.47 - knall og fall, igjen...

Mandag: gåtur i marka, samtale m/mor -1,5time
Tirsdag: løpetur (opp til Fredrikstadmarka, 5 runder) – 9,1km
Onsdag: rulleskøytetur (Rolvsøy) – 8,3km
Torsdag: spinning (klatretur) - 70min
Fredag: styrketrening på Fresh
Lørdag: intervaller (4x4 + 10min) på Fresh

Søndag: spinning 45min

Denne uken gikk jeg en tur på rulleskøyter, og klarte (igjen) det magiske å skli i nedoverbakke...! Heldigvis så var ikke denne bakken så lang som den første gangen jeg falt - på akkurat samme måte og på akkurat de samme blåmerkene som jeg faktisk fortsatt har på låret og albuen...
Men nå skal det også nevnes at asfalten var våt denne gangen, og det er ikke optimalt (synes jeg) å gå på hverken rulleskøyter eller rulleski på våt asfalt, fordi det er dårlig feste og sleipt både for ski og staver. 
Jeg klarte foressten å ødelegge regnbuksa også i "skliet". Så nå er den hullete og fæl også, og ikke bare meg, hihi...


I tillegg til rulleskøyteturen min i forrige uke, så løp jeg en tur (9,1km!!!) opp til Fredrikstadmarka og noen runder der oppe (9,1km!!). Og jeg hadde en runde på mølla på lørdagen, med intervaller...
Jeg trente styrke én gang, og jeg syklet to ganger (inne). Den ene var spinningtime på søndagen, og den andre var det på klatretur sammen med de nye, spirituelle "vennene" mine på skjermen på Fresh.

2 kommentarer:

  1. Ååå nei :)

    Huff da, men godt du ikkje skada deg meir da (hugsar godt siste knall og fall faktisk).
    Eg har tenkt på å koma meg ut på rulleskøyer eller -ski, men i og med at det kan gå hardt ut over bukser og anna tøy, og eg ikkje har beskyttelsesutstyr, så let eg vera.
    Og ja, asfalten er våt og sleip på denne tida av året, det blandar seg jo gjerne litt sand, lauv osv, ikkje ideelt i det heile tatt.

    Jammen er du aktiv altså!
    Eg har ikkje blogga på fire veker, og heller ikkje lest i andres bloggar, men kjenner at eg savnar det, og kanskje får eg skrive litt denne veka.

    Rulleskøyter, løp (9,1km!!!), styrke, spinning, jammen trenar du allsidig igjen.
    Eg er litt lat om dagen.
    Innbillar meg at plantarfascittføtane mine har godt av det også.

    Men hodet mitt?
    Det har ikkje godt av latskapen.
    Er litt kjedeleg å ikkje koma seg ut altså.

    Ha ei fin veke! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gikk heldigvis bra, sånn bortsett fra de blåmerkene jeg fikk da ;)
      Huff ja, det er "dårlige forhold" nå på veiene, og jeg burde nok absolutt hatt mer beskyttelse på meg når jeg går. Det er bare dét, at de stedene jeg pleier å falle/skli (...), så finnes det ikke noe å beskytte seg med!... ;)

      Ja. jeg føler liksom at jeg har kommet inn i en slags god-periode nå. Ihvertfall mtp. løpingen. Håper bare at jeg klarer å fortsette med det fremover nå, selv om kulda setter inn og det ikke akkurat byr på komfort med utendørsløping, hehe...

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!