onsdag 26. november 2014

Julemarked på Fredriksten Festning

Forrige helg (22-23.november) var det julemarked på Fredriksten Festning, som ligger i Halden. Eller, på toppen av Halden ville jeg heller kanskje ha sagt, siden det ligger så høyt oppe! Hihi...

Siden jeg er en sånn juleglad person som jeg er, så lar jeg selvfølgelig ikke et julemarked eller en julemesse gå usett forbi, så lenge jeg har anledning til det ihvertfall. Så da måtte jeg jo få med meg også dette, og spesielt siden jeg aldri har vært på festningen før, så passet det jo perfekt å ta en tur dit nå på søndag!

Det var kjempekoselig med alle bodene som var satt opp, både ute og inne og innimellom alle "gatene". 
Mennesker hadde kledd seg ut i "datidens" klær, og det var musikanter som spilte julemusikk. Mye god mat og julekaker var det å få kjøpt, i tillegg til mye annet spennende, hjemmelaget krimskrams. Og når det i tillegg hadde disse flotte "bakgrunns-kulissene" så ble det jo ikke akkurat mindre koselig å vandre innimellom bodene og godluktene.

Med andre ord; et perfekt julemarked for meg!










Mye god konfekt å få kjøpt til jul


Utsikt utover Halden


"Drage-sjokolade" - en kortreist sjokkis

Festningen i pepperkake?


Munkeboller

Julekranser til salgs

Munkeboller som blir spist

Gammelt bakeri - med utsalg 

Juleboller 

De brygget øl inne i bakeriet også!

Nissen var på besøk - og spilte

Øl-smaking


Vaktene som var utkledde

Koselig café som var julepyntet

Med julekranser (pyntegrønt?)


Så dét var enda et julemarked i bilder fra meg. Og jeg tviler på at det vil være det siste fra i år, hihi...

2 kommentarer:

  1. Er jo ikke noe glad i jul, men julemarkeder er topp, på grunn av maten. Har vært på et Bondens Marked i Oslo nå nylig, og flere blir det før jul for bakst og kjøtt.

    SvarSlett
  2. Åh ja, det vil jeg tro! Julen består jo mye av god mat og bakevarer, så der får du nok mye godt ja :)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!