søndag 30. desember 2012

Trening uke. 52

Da var søndagens -og ukens siste treningsøkt unnagjort, og det ble følgende øvelser som er ramset opp nedenfor, som ble utført i kveld:

-Knebøy & skulderpress m/hantler
-Chins & dips
-Sidehev & omvendt pecdec (skuldre)
-Rollout m/abwheel & sideplanke m/hoftehev

Når det står beskrevet sånn som over her, med to og to øvelser -eller tre, så er det altså utført i såkalt supersett -eller trisett. Jeg har funnet ut at det er mer effektivt, og jeg får gjort det på kortere tid, på denne måten. Så for de av dere som "alltid har dårlig tid" til styrke-trening, så kan det anbefales på det varmeste :)
Og så har jeg funnet ut at hvis det er én dag i uken jeg virkelig burde kjøre chins og dips (les: har nok energi), så er det på lørdagen eller søndagen. For da har jeg hvilt mer (og spist mer) enn i ukedagene. Så da har jeg mer til overs for akkurat disse øvelsene, hehe...

Så da gjenstår det bare å oppsummere årets siste (hele) treningsuke da;

  • Mandag (julaften) Styrke m/Geir -på morgenen
  • Tirsdag: (1. juledag) Løpetur til Undheim -10km
  • Onsdag: (2.juledag) Morgentur, (husvask,) skitur -2,5km, styrkeøkt på kvelden
  • Torsdag: Morgentur & 4x4 intervaller på mølla -7,66km
  • Fredag: Morgentur & Styrkeøkt på kvelden
  • Lørdag: Morgentur & (Terskel-)Løping på mølle - 10, 6km
  • Søndag: Morgentur m/Geir & Styrketrening
Oppsummert; en god uke, og et godt år, og heller lite med "restitusjonsdager" denne uka.
Faktisk så er det det beste treningsåret jeg noen gang har hatt. Håper på et like bra, om ikke enda bedre, 2013! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!