tirsdag 11. desember 2012

Den beryktede "Beep-testen"


Jeg nevnte i forrige innlegg, at vi skulle ha en ”vurderings-situasjon” (som det så fint heter på skolen) som kalles for Beep-testen. Noen som har hørt om den før kanskje? En svært beryktet test, som (jeg tror) alle elever gruer seg fryktelig til å gjennomføre.
Veel, du kan jo greit si at jeg var den som løp de siste strekkene til slutt da. (Må nesten skryte litt, siden det er så big deal å ta denne testen da, vettu´). Alene! :D
Jeg løp til nivå 11 (av 14?), og 9 runder på dette ellevte-nivået. Jeg trodde det var nivå 12 jeg var komt til, for da skulle jeg selvfølgelig ikke ha stoppet før dét. Men, jeg fikk nå i hvert fall toppkarakter på denne testen, så jeg sier meg meget fornøyd med egen innsats! J

Jeg pleier som regel ikke å bruke pulsklokke i gymtimene, men akkurat denne mandagen følte jeg at det var smart å ta med den. For å vite pulsen.
Jeg skulle selvfølgelig ha gitt dere linken til siden, meen som vanlig er det noe fuck´ups hos Polar, så den funker ikke for øyeblikket..

Tilbakemeldingen fra Polarpersonaltrainer.no var noe jeg sjelden får beskjed om:

Maksimaltrening
Denne treningen økte maksimalytelsen og sprinthastigheten. Den bedret det nevromuskulære systemet og krevde maksimal eller nærmest maksimal anstrengelse for pust og muskler. Denne treningsintensiteten anbefales for korte øvelser. Det er viktig å varme opp før og kjøle ned etter treningsøkten.

Hehe, så det er tydelig at jeg har gjort noe annerledes i denne treningsøkten, enn hva jeg vanligvis pleier ;)

I dag har jeg trent styrke sammen med mor igjen. Hun har hatt fri noen dager nå, for hun og lillesøster har vært i London i helgen (og jeg er bare litt ganske misunnelig altså!...)
Det ble markløft, nedtrekk, sittende skulderpress, roing, triceps pushdown, sidehev, pushups –og bodysaw i slynge/redcord. I den rekkefølgen.
En skikkelig koseøkt med mor. No stress liksom…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!