søndag 31. mai 2015

Middelalderfestivalen i Oslo

I går var jeg og Geir i Oslo en tur, på Middelalderfestivalen som holdes på Akershus Festning denne helgen. Det var veldig gøy å gå rundt og få oppleve litt "middelalder-tid". Og se på alle varene som handelsmennene hadde tatt med seg av smykker, klær, mat, utstyr og "våpen". Spesielt siden jeg nettopp har hatt en oppgave om nettopp dette på skolen den siste tiden :)



Søte fristelser

Karameliserte eple

Handelsområde


Her skulle jo jeg ha gått heller, i stedet for gullsmedskole!




Camp-leiren til noen av deltakerene


Utsikt mot AkerBrygge
Oslofjorden

I inngangsbillettene våres til Festivalen var det også med fri adgang til Slottet -på Festningen (som endelig for éngangskyld var åpent da vi var der!) Så da gikk vi innom der også en liten tur, mens vi førstes var i Oslo og på Akershus Festning :)




Jeg syntes dette huset på Briskeby var et så koselig hus, så jeg måtte bare ta et bilde av dét også og vise :)


En veldig koselig tur var det, og jeg storkoste meg! :)

4 kommentarer:

  1. Ser ut til å ha vært en koselig tur. Legg merke til syrintreet på hjørnet av det gamle huset ! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig koselig :)
      Ja, jeg ser dem nå som du sier det! Hihi... ;)

      Slett
  2. Ser jo superkos ut!

    ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, det var kjempefint å få oppleve noe sånt! Veldig gøy faktisk :)

      Takk for det! Ønsker deg også en fin uke :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!