søndag 24. mai 2015

Kirsebærtre eller epletre - hva er hva?

Haha, vet dere hva? 
Jeg har altså i lengre tid nå gått rundt og beundret disse fantastiske kirsebærtrærne som er i full blomst over alt her i Fredrikstad. "Se så fint det kirsebærtreet er!"

Vel, altså... det er visst mer epletrær, det jeg har trodd var et kirsebærtre... *What????* 


Jaja, fine er de ihvertfall da, enten det er et epletre eller kirsebærtre (og ja, jeg har googlet det og vet nå hvordan et kirsebærtre ser ut!...)


Og dette; tror jeg er en syrinbusk hvis jeg ikke tar feil. Og det kan det jo meget godt være at jeg gjør...


Men de lukter iallefall godt da :)


6 kommentarer:

  1. He he - blomst er blomst! og VAKKERT er det uansett! Hvor lenge blir du i Fredrikstad? Har dere lagt opp til antall foreløpige år?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dét er jo det viktigste tross alt. Det er pent å se på, så da kan det nesten være det samme hva blomsten eller treet heter ;)

      Hmm, sånn det ser ut nå (og vel egentlig har vært planen hele veien) er at vi kommer flyttende opp til Oslo fra høsten. Men, forandringer HAR skjedd før i livet mitt, så jeg/vi får nesten bare se litt hvordan ting blir utover sommeren.
      Men som sagt, PLANEN er Oslo til høsten! ;D

      Slett
  2. Prydeple heter treet! : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, jeg gir opp altså! Jeg har visst ikke LITT peiling engang! ;D

      Så gikk jeg der da, og trodde at jeg hadde luktet på en deilig duft av SYRINER, hehe... Så feil kan man ta ;)

      Slett
  3. Blomst/busk nr 2 tror jeg du har helt rett i er en syrinbusk. Kan nesten kjenne lukta gjennom bildet.!! Nydelige blomster på begge trærne uansett hva de heter. Men epletre og syrinbusk tipper jeg er mest sannsynlig. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det? Så gøy, da hadde jeg litt rett likevel da, hihi... ;)
      Og ja, den luktet kjempegodt!!

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!