lørdag 6. juli 2013

Oppdateringer og mat-tips til helgen

God morgen!
Her på Nærbø er vi så velsignet med "ordentlig sommervær" i dag, at det nesten er umulig å være i dårlig humør. Så da fortsetter jeg bare med dét; å være glad!
Startet lørdagsmorgenen med min vanlige tur før frokost, før det var på tide å vekke mannen i huset på nykokt kaffe og egg. (Helt ok liksom, å kunne gå tur i kortbukse, klokken 8 på morningen liksom!)

Men det var ikke været jeg skulle skryte av, først og fremst. Jeg syns det var på tide med litt "treningskryt" igjen. Eller, si litt om de forestående dagenene som har vært og hva jeg har trent. Viktig og ikke glemme dét, selv om bloggen har begynt å dreie seg om litt andre ting óg, hehe...

Torsdag hadde jeg fri fra treningen. Egentlig så tenker jeg at det ikke er såå nødvendig med treningsfrie dager nå, når jeg har ferie og kan slappe av resten av dagen. Men, har man fått beskjed av "de høyere makter" (legen), så er det vel best å adlyde ordren. Om jeg liker det aldri så dårlig..

Så altså, treningsfri. Men det betyr ikke at jeg ikke klarte å finne på andre ting den dagen!
Blant annet så ble det tid til en liten tur med mor til nabobygda vår (Vigrestad), for mor skulle innom en butikk som heter KrimsKrans. Og der har de mye "krims og krams" skal jeg si dere! Mye fint krimskrams! Hihi...

Alt i fra pynt til inni huset..

Til pynt utenfor huset...


Så søøt!
I tillegg så har de garn, knapper og silkebånd. Ja, alt til hobbyelskere! Søte fristelser fra bl.a. Sjokoladefabrikken i Egersund, hjemmelaget saft i alle slags smaker, kranser til døren (derav navnet), skilter, lys, servietter, "smykkerier", grønne planter (til både utendørs -og innendørs bruk), og mye mye mer! Rett og slett verdt å ta turen innom hvis dere er sånn som meg, som elsker den hjemmekoselige, "fransk landstil"/chabby chic-ish stilen :)
(Men de har visst tatt sommerferie fom. mandag tom. 27.juli, så da er det dessverre sommer-stengt)

Det var torsdagen. Og så er vi komt til fredagen, altså i går. Trente styrke på formiddagen;

-Frontbøy (m/manual forran) + skulderpress m/manual
-Frontbøy fortsatt (m/manual forran) + nedtrekk
-Benkpress + sittende roing
-Latsroing + bakside skulder (m/manualer)

-Facepull + triceps i kabel

Avsluttet dagen, ja for det ble til slutt ganske sent før vi ble ferdige, med tur nr.2 av de totalt 52 turene som Stavanger Turistforening har merket opp. Bilder derifra fortjener ett eget innlegg, så de kommer i løpet av de første dagene tenker jeg..

Smakebit fra turen
Helt til slutt vil jeg tipse dere om noen gode mat-idéer til helgen:

Enten dere har like fint vær som vi har i dag, og har planlagt å grille. Så har Treningsforum laget et innlegg om god og sunn grillmat.


Eller hvis dere skal gjøre som oss; spise Lasagne (mmm!). Så har de faktisk funnet en sunn(ere) oppskrift på lasagne som kan være verdt å teste ut!


Den ser ihvertfall veldig god ut, og så har de laget den uten pasta-plater, men med spuash (det funker faktisk med squash, for dét har vi prøvd. Men det blir litt "bløtere" så lenge du ikke bruker vanlige pastaplater. Bare husk å "tørke" det litt i ovnen først). I tillegg så har de puttet oppi kyllingkjøttdeig i stedet for vanlig 14% kjøttdeig (kan óg bruke karbonadedeig, for det har vi brukt).

Uansett hva dere velger å spise i kveld, så husk å nyt maten. Dét er tross alt en stor del av livet, det å kunne nyte god mat med de man er glad i! Helt til slutt vil jeg ønske dere en strålende helg alle sammen! :)
(Og husk; det er  sommeren er her, så bruk den godt!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!