søndag 14. april 2013

Det lukter dritt...

Ugh! Nå har de begynt... Ja, bøndene altså.
Det er nå ikke lenger mulig å ferdes utendørs langs jordene(som i "der gresset til bøndene spirer"), uten å trekke inn den kraftige eimen av ... dritt.

Missforstå meg rett her altså, jeg liker det jo egentlig. For det er liksom lukten av "vår". Men, når du sykler/jogger forbi disse ny-spreia drittjordene, så er det ikke akkurat så veldig behagelig å puste.
Siden du allerhelst har behov for frisk luft i lungene dine, så er det jo ikke så gunstig å innhalere sånn en ... sterk luft.

Men nok om dét. De to siste dagene har jeg syklet tur. På fredag gikk noe av turen i samme løypetrassé som Nordsjørittet foregår.

Til tross for at jeg egentlig er litt sånn ... pysete av meg, så tror jeg at jeg syns det er litt morsommere å sykle i litt sånn "terreng-ish", i forhold til vanlig asfaltert vei mener jeg.

Rådyr v/Grødalandstunet

På fredag syklet jeg 25,2km, og i går (lørdag) ble det 25km på hjulene. Begge to turene brukte jeg ca 1t og 10min på, med gj.puls på forholdsvis 145 og 141. 
Merket at jeg gikk litt "tom" ca halvveis i går, så jeg burde nok ikke lagt opp til to sykketurer, to dager etter hverandre. Noe jeg vanligvis ikke ville gjort heller, hadde det ikke vært for værmeldingen om dagens vær; som tilsier innetrening i dag.


4 kommentarer:

  1. Strålende bilder Guro (uten lukt). Du kunne jo ha byttet ut den ene sykkelturen med en løpetur, så hadde du vært garantert på at lungene ble fylt 100% med "dritt" :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, takk!
      Ja, jeg burde nok også strengt tatt byttet ut en av sykkelturene med en løpetur. Men siden jeg er litt forsiktig med løpingen enda (pga. foten) og jeg skal delta i sykkelritt i juni, så blir det liksom dét som er førstepri nå. Særlig når det er meldt såpass lite vind som i går og dagen før. Så får jeg heller løpe de dagene det blåser litt mer ;p

      Slett
  2. Flotte bilder du tok på turen din

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Christina. De er dessverre litt skurrete, men det er fordi de er tatt med mobiltelefonen :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!