fredag 2. januar 2015

Årskavalkade - del.2

Så var vi kommet til den andre halvdelen av 2014 årskavalkaden, og den starter i Fredrikstad. Der hadde vi noen turer i sommer for å se om vi kunne finne oss en leie-leilighet, siden jeg hadde søkt -og komt inn på skole, i byen. Før vi plutselig heller bestemte oss for å kjøpe leilighet (snakk om å brå-snu!) 

Vårt midlertidige hjem

Den første turen vi var der, var også byen vertskap for "The Tall Ships Races";





Jeg syklet flere turer med Trek´en;


Det ble ordentlig varmt i været etterhvert, så noen av treningsturene mine ble lagt til sjøen;



Vi tok oss en tur til Stavanger med mor og far, på Gla´maten;




Flere treningsturer;



Jeg og mor rakk noen hverdagsturer til ila. sommeren;

Vannverksturen







Vi koste oss litt på bytur;

Egon, Stavanger








Mosvatn-turen;





Så reiste vi en tur til sydligere strøk, nærmere bestemt Kroatia;

Sola Flyplass


Kroatia, Makarska









Da vi kom hjem fra ferie, var det nesten bare å snu i døra og ta med seg flyttelasset vårt østover;



Jeg begynte på Gullsmed-skolen i Gamlebyen;


Fikk besøk av mor;



Feiret 3års bryllupsdag på BigHorn;



Så kom høstferien, og vi reiste hjem til Jæren en tur på besøk;



Der fikk jeg trent litt med mor igjen;


og koste meg masse med henne "ute på vift";



Det ble mer og mer høst etterhvert, så jeg måtte finne frem refleksvesten når jeg skulle ut på tur;



Jeg opprettet mitt eget firma;



Vi reiste noen juleturer til Oslo og Lillestrøm(juleexpo);



Og vi var på julemarkeder litt rundt forbi;

Fredriksten Festning, Halden


Jeg fikk besøk igjen, da vi hadde julemarked på skolen min;


Og jeg reiste enda en gang til hovedstaden, for å treffe mor, Mina og mormor;






Så ble det nesten jul i Fredrikstad;


Vi bakte julekaker;



Vi var på julebord;


Vi var på enda mer julemarkeder;


Og så reiste vi hjem til Nærbø for å feire jul hos mor og far;

Utsikt fra pitstop i Arendal

Pepperkakebyen i Stavanger



Der ble jeg "pølsemaker for en dag" (eller to) igjen;


Og litt "Bakemester Harepus";


Vi pyntet juletreet;


Lenke-laging

Julemiddag



Vi gikk noen koselige turer hjemme;


Og så reiste vi hjem til Fredrikstad og feiret de siste dagene i året her;



2 kommentarer:

  1. Dette var to flotte og og jammen opplevelserike årskavalkader!

    Det er jo kjekt å la bildene fortelle om året som var, og du er jo flink til å ta bilder (er jo stor fan av bilder frå Jæren eg da. BIG fan :) ).

    Ha eit riktig godt nytt år 2015 Guro! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Imke. Det var hyggelig at du likte de. Jeg koste meg veldig selv ihvertfall, da jeg satt og mimret gjennom året som var gått :)

      Tusen takk, og godt nytt år til deg også! Håper du snart finner "formen" igjen, så du får trent det du har lyst til i 2015 :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!