mandag 8. juni 2015

Trening uke.23 - "Skjørteløpet"

Denne uken har virkelig gått over all forventing, for jeg har nemlig løpt fire turer! Fire! Dét er det lenge siden jeg har gjort, og det føles ikke slitsomt i det hele tatt faktisk. Så jeg er veldig fornøyd med denne uken :)

Mandag: kveldstur m/Geir (på østsiden) – 9km
Tirsdag: løping 4x4intervaller
Onsdag: spinning 55min på Fresh
Torsdag: løpetur (lysløypa på østsiden) m/Geir - 9,5km
Fredag: styrketrening på Fresh
Lørdag: 4x4intervall m/Geir
Søndag: skjørteløpet 10km

Det startet med en lang gåtur sammen med Geir på mandagen. Vi gikk over broa til østsiden og så gjennom den lysløypa som er der. 
Jeg har funnet ut at den "skogen" som er der vi går bare heter noe så enkelt som "Lysløypa på østsiden", så da får jeg bare kalle det for det ;)

På tirsdagen løp jeg intervaller inne på mølla på Fresh, egentlig mest fordi det var så mye vind ute at jeg ikke gadd å kjempe mot vinden. Og litt fordi jeg er med i en konkurranse som Fresh har gående nå, som går ut på å trene 12 ganger før den 29.juni. Og dét er bare noe jeg skal klare! Så da blir det litt "påtvunget" innetrening også frem mot den datoen :)

På onsdag trente jeg også inne. Jeg hadde mest lyst til å sykle tur ute siden det egentlig var veldig varmt og godt ute (denne dagen også), men igjen; vind... Så da ble det spinning inne i stedet for.

På torsdag ville Geir være med meg når jeg skulle ut og løpe (han sykler). Også denne dagen tok jeg turen over broa til østsiden, og løp en runde i "Lysløypa" der (for første gang faktisk).
Det er litt bratte bakker der, så jeg har kviet meg litt for å legge løpeturene til akkurat dette stedet. Men beina var i overraskende god form denne dagen, så det gikk kjempe fint! :)


På fredag hadde jeg egentlig litt sånn "kviledag", så da la jeg opp til litt styrketrening denne siste dagen før helgen. 
Jeg tenker at så lenge jeg trener litt vekter, så er det ikke så farlig hvor tungt det er. Så derfor har jeg litt "treningsfri" av og til på treningssenteret og trener litt lett styrke, hehe...

På lørdag hadde jeg og Geir en date på møllene, inne på Fresh. Vi to er på litt ulike nivåer når det kommer til løping, så derfor passer det helt perfekt å løpe sammen der inne! :)


Jeg avsluttet en veldig fin treningsuke med "Skjørteløpet". Jeg løp (med nummer på brystet så klart) Glommastien til Rolvsøy gml. Kirke, og endte opp med en sluttid på 57,21. Det tenker jeg at jeg skal være veldig fornøyd med, jeg har tross alt ikke løpt noe seriøse løp på lenge nå.


Jeg hadde vel egentlig bare tenkt å ta det som en helt vanlig joggetur, men på et tidlig tidspunkt i "løpet" merket jeg at jeg fortsatt hadde litt konkurranse-instinkt inni meg, og at jeg i tillegg hadde noen gode bein, så da bare bånna jeg på! :)

Fornøyd med gjennomført løp

Ble møtt av verdens snilleste mann etter 10km, som hadde tatt med premie og brus til meg! Jeg er virkelig den heldigste jenta i verden altså, som har fått Geir! :)

Hjemmelaget medalje! :)

2 kommentarer:

  1. Så spennende med skjørteløp ! Og så heldig å få hjemmelaget medalje !!!! Selv om den andre også så fin ut ! Det beste tror jeg var brusen.
    Heldige du Og kjempeflink !!!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig morsomt å være med på! Og en ganske genial måte å få folk i landet rundt med på et løp, selv om de egentlig ikke tørr å være med fordi det er så mange andre der :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!