mandag 29. september 2014

Uke.39

Så var det mandag og starten på en ny uke. En "høstferie-uke" faktisk, som skal tilbringes hjemme på Nærbø og som antageligvis vil si mye treningsturer sammen med min mor. Viktig å utnytte tiden med henne mest mulig mens jeg er her, og ikke minst det å ha en treningspartner som vil trene med meg, hihi... 

Men først må jeg jo dokumentere uken som var; uke.39

Mandag: 1 1/2times gåtur
Tirsdag: joggetur i Fredrikstadmarka, Geir syklet. Terreng – 5,92km
Onsdag: styrketrening på Fresh
Torsdag: treningsfri (Sverige)
Fredag: løpetur i vind (over broa, Øra) – 8km
Lørdag (reiser hjem til Nærbø!): gåtur m/mor

Søndag: rulleskitur m/mor på sykkel – 7,9km

Det har visst nesten blitt en vane (eller uvane?) å ha litt treningsfri på mandagene. Det passer som regel fint å ringe hjem den dagen samtidig som jeg går tur, i tillegg til at jeg pleier å være litt sliten når mandagen kommer (?!), så det er nok mye av grunnen.


På tirsdagen hadde jeg lyst til å teste ut litt terrengløping i skogen, noe jeg har tenkt lenge på om jeg kanskje hadde syns var morsomt. Samtidig så har Geir veldig lyst til å sykle mer i terreng, noe jeg ikke har lyst til. Så da gjorde vi det så enkelt som at jeg løp, og Geir syklet, sammen, på Fredrikstadmarkas skogsstier! 
Genialt (bortsett fra det med litt fort mangel på lys inni den tette skogen da...)!

På onsdag trente jeg styrketrening på Fresh. Elsker det senteret altså!
På torsdag fikk vi besøk av lillesøster som ble med oss til Sverige en tur, så da ble det nok en dag med treningsfri. Noe som egentlig bare gjorde godt for beina mine, for da jeg løp tur dagen etter (på fredagen) i kraftig vind, så følte jeg det gikk så lekende lett hele turen. Som endte i 8km, og nesten noe av det lengste jeg har løpt på en lang stund nå...!

På lørdagen satt vi i bilen i 7timer for å komme oss hjem til Nærbø, så det eneste jeg fikk beveget meg den dagen var en liten kveldstur med mor. En liten, men høyst nødvendig tur, etter alt det "kjøresnopet" som jeg hadde proppet i meg på turen, hihi...

I går (søndag) var vi ute hele dagen på noe som het "Matløypa på Ullanhaug" (bilder kommer), og så avsluttet jeg dagen med en etterlengtet rulleski-tur sammen med mor, som syklet ved siden av.
Åå, det er jammen gull verdt å ha med seg en turkompis eller to på trening! :)


Så det var altså den uken. Det blir jammen spennende å se hva denne uken kommer til å bringe, både av treningstimer og av alt annet. Det føles jo litt rart, dét må jeg nesten si. Å bo her hjemme hos mor og far, som jeg ikke har bodd sammen med på mange år. Det føles faktisk som "å komme hjem til mor og far", og ikke "hjem til der jeg bor" ihvertfall. 
Men det går faktisk veldig fint, så jeg skal bare nyte det som best jeg kan å bo her denne uken. Så får vi bare håpe på at vi ikke går lei av hverandre før søndagen er kommet! :)

4 kommentarer:

  1. Borte bra, hjemme best. Vestlandet vil alltid være hjemme også for meg selv om jeg er der ytterst sjelden ( og det etter 20 år på Østlandet). Har dere solgt huset på Vestlandet, eller leide dere? Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det vil nok alltid være hjemme for meg også. Selv om "hjemmet mitt" nå er i Fredrikstad (hva da innviklet?)
      Vi har solgt huset på Nærbø, og kjøpt leilighet i Fredrikstad. Vi fant ut at det var like "billig" å gjøre det på den måten, i tillegg til at det ikke var såå mye å leie heller der på østlandet ;)

      Slett
  2. Sjekka terminlistene for løp i Norge på nettet idag. Fredrikstad har utrolig mange fine løpe konkurranser hvor det kanskje er mulig for deg å delta! Har en venninne som skal løpe maraton i byen 25. oktober. Hadde blitt med for å heie på henne om jeg ikke hadde hatt flere andre avtaler den dagen allerede. Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det? Jeg visste om Fredrikstad Maraton den 25/10, men jeg troor det blir litt for langt for meg, enda... Har vurdert å tørre og være med på den faste tirsdagsrunden som de har ved Borredalsvannet ; "Borredalen Rundt", et 5,6km langt løp i Fredrikstadmarka som er hver tirsdag nesten hele året - Men så langt har jeg bare våget meg til å sett på når de kom ned igjen til parkeringsplassen, ved slutten, hehe ;)

      Kanskje jeg må ta en kikk på terminlista igjen da :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!