mandag 8. september 2014

Uke.36

Så var vi kommet oss inn i uke 37 av året 2014 og ferdigtrent uke.36. Så da er det vel bare å logge inn også denne uken på bloggen:

Mandag: Styrketrening m/Geir på Fresh
Tirsdag: fridag (gikk tur i Gamlebyen)
Onsdag: joggetur (Isegran, Kråkerøy) - 7,1km
Torsdag: sykkeltur m/Geir (Fredrikstadmarka) - 23,4km
Fredag: styrketrening på Fresh
Lørdag: joggetur m/Geir på sykkel (Gamlebyen og omegn) - 6,9km

Søndag: joggetur (til og i Fredrikstadmarka) - 5,46km

På mandag trente jeg styrke igjen, for første gang på over to uker. Og ja, det kjentes dagene etterpå!
Jeg fikk med meg Geir til å melde oss inn på Fresh Fitnessenter (som ligger på Kråkerøy), og jeg tror jeg kommer til å like meg ganske bra der. Det eneste minuset er at det ligger på "feil side" av bomstasjonen, så det blir nok mest spasering bort dit når jeg skal trene der tror jeg. Kun fordi vi er for gniene begge to, til å betale hver gang vi skal over brua...
Men du verden, Fresh var virkelig fresh. Med mye mer utvalg av apparater enn jeg er vant med på tidligere senter jeg har vært på, og til og med virtuelle treningstimer har de der. Alt dette for bare 199,- i måneden (100,- ekstra for "levende" timer med instruktør). Jeg sier meg veldig fornøyd med dét!

På tirsdag var jeg sliten så det ble treningsfri den dagen. Med unntak av gåturen jeg hadde i og rundt omkring Gamlebyen. Det er jo så mye å se og få med seg her, både hus og gater og ja, alt!

På onsdag jogget jeg en "utforskningstur". Da la jeg ruten ut til Isegran og området der borte. Og for å komme meg dit ut, måtte jeg over til øya som heter Kråkerøy. 
Veldig koselig sted det der "Isegran" altså. Og det er visst muligheter for å leie selskapslokale også der, tror jeg. I tillegg så har også Båtbygger-linjen til Plus-skolen tilholdssted der på Isegran.

På torsdag utforsket jeg og Geir "Fredrikstad-marka" på sykkelen. Det var virkelig noe helt annet enn hva vi er vant med hjemme på Jæren og de sykkelstiene som finnes der. For i denne marka som de har her på østlandet, så er det faktisk stier, og ikke grusveier, som vi sykler på. Med "ordentlig terreng" og fjell og greier! 




Sopp!

Sti-finneren Geir 
Vi syklet først opp dit fra der vi bor, så syklet vi en rundttur til det som er skihytta der, og så hjem igjen forbi Østfoldhallene.

Skihytta
På fredag trente jeg styrke igjen, denne gangen uten Geir. Men det var egentlig veldig fint å gå hjemover på egenhånd da, for da passet det så fint å ringe hjem til mor for å oppdateres litt på hva som skjer på hjemmefronten! Viktig å utnytte enhver anledning til å gjøre noe fornuftig vet dere :)

På lørdag løp jeg tur, over broa til Gamlebyen og så løp jeg litt innimellom husene der på den siden av Fredrikstad. Fikk følge av Geir som syklet ved siden av, så det var jo riktig så hyggelig selskap å ha en lørdagskveld.

På søndag, altså i går, hadde jeg egentlig planlagt å sykle tur. Men da det startet å høljeregne like før jeg skulle ut, ombestemt jeg meg i siste liten og henter frem joggeskoene heller. Jeg hadde faktisk lyst til å løpe tur, så da måtte jeg jo utnytte den lysten når den førstes var der!


Jeg løp hjemmefra og opp til Fredrikstadmarka og så en liten runde rundt ett vann der oppe i skogen. Det var rett og slett veldig deilig å løpe i striregnet i går, særlig på stiene i skogen der oppe. Helt skjønt faktisk (så lenge det ikke regner sidelengs så er det jo egentlig bare helt greit). 
Jeg hadde ordnet meg med skyss hjem, så jeg slapp heldigvis å bli dobbelt så våt (ikke at det var noe som ikke var blitt vått innen den tid da...)

Jeg ønsker Geir en ny telefon med bedre kamera altså...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!