mandag 21. juli 2014

Uke.29

Dette har vært en varm uke. Eller, den startet vel litt mer "mindre varmt" og så ble det bare varmere og varmere etterhvert som dagene nærmet seg søndag. Men, jeg har hatt en kjempebra treningsuke og jeg er veldig fornøyd med den, til tross for vanskeligere treningsforhold (pga. varmen)!
Jeg har nemlig startet et lite "redd det jeg kan av sydenkroppen"-opplegg denne uken, rett og slett fordi det har blitt for mye god mat i forhold til trening den siste tiden (les: junkfood og naturgodis fra Sverige i helgene vi var i Fredrikstad), så nå må jeg prøve å redde meg selv mest mulig før vi drar den 9.august...

Mandag: formiddagstur + sykkeltur (mtb) 26km
Tirsdag: formiddagstur + intervall i Sandtangen m/Geir5,6km (0,88km x4)
Onsdag: morgentur + styrketrening m/mor
Torsdag: husvask + formiddagstur + sykkeltur (racer) 25,3km
Fredag: (huskjøp) formiddagstur + kveldstur m/Geir
Lørdag: sykkeltur på Trek´en - 31,28km
Søndag: (NordHidle) løpetur til Refsnes 7,3km

På mandagen syklet jeg tur på terrengsykkelen min. "Nikki" som jeg kallen den for, hihi...
Syklet til Hå gml. Prestegard, over hengebroa og videre mot Pollestad, Salteveien, Riksveien, over Line, Torland og så hjem til Nærbø (beskrivelsen av turen er mest for min egen del).

Tirsdagen fikk jeg med meg Geir på å løpe i Sandtangen (det var faktisk han som kom med ønsket om å løpe den dagen), så da passet det fint med litt intervaller, en kjølig tirsdagskveld.

Eller kjølig i starten ihvertfall. Det er vel svært sjelden at en intervall-økt holder seg "kjølig" spesielt lenge om gangen...

Jeg løp 4x 0,88km, som er den "vanlige" runden jeg pleier å løpe intervall på i Sandtangen, med to bakker i som er akkurat passe bratte.

På onsdagen trente jeg styrketrening på Bryne med mor. Hun har vært litt opptatt med besøk fra østlandet den siste tiden, så hun hadde endelig tid til å være med meg på trening igjen.

På torsdagen syklet jeg med raceren min. En tur som endte på 25,3km og gikk til Bryne langs riksveien, mot 1900-krysset, til Garborg og så hjem til Nærbø.
Det var noen mørke skyer som hang faretruende hele turen, men jeg slapp heldigvis unna regnet på turen (jeg er litt skeptisk til å sykle med raceren på våte veier...)

På fredagen gikk jeg tur med Geir på kvelden. En perfekt avslutning på dagen og fin starten på helgen, både fordi jeg fikk gå tur med mannen i et så nydelig vær langs sjøen (Hå gml-Obrestad-Hå gml) óg fordi vi hadde kjøpt leilighet i Fredrikstad den dagen!

På lørdagen hadde vi først en fin dag sammen på handling, jeg og Geir. Og så avsluttet jeg dagen med en sykkeltur på Trek´en (raceren) langs Sjøveien, som trolig er den veien jeg liker allerbest å sykle (ihvertfall når ikke vinden kommer fra Nord...). Syklet nesten hele veien til Verdalen, men svingte ned mot Klepp og kirka, før jeg syklet hjemover til Kåsen IL, der Geir kom og hentet meg (han ville gjerne ha en is som "betaling" for å være sjåfør, hihi...)

Rett og slett en deilig tur i kortkort, og sola som fortsatt varmer på huden selv om klokka er nærmere 8 på kvelden. Når det er så varmt ute som det er nå, dvs. over 20grader, så syns jeg egentlig det er best å bruke sykkelen til trening. For da får jeg ihvertfall litt luft på meg :)

På søndagen reiste vi ut til NordHidle (en øy i ryfylket, like utenfor Stavanger) for å besøke svigerfar m/kone. Der var også resten av familien på besøk.

Da vi kom hjem og jeg skulle ut på løpetur var det fortsatt like varmt ute (her snakker vi 25+), så det ble derfor løpt i sydenshorts  (noe jeg aldri gjør hjemme, blant folk) og løpeturen ble omhyggelig planlagt til å ende ved sjøen.

Det ble en veldig varm og svett løpetur!

Ved strandkanten ventet min snille mann med bil og vann til meg, og så rakk vi også en liten dypp i vannet før vi reiste hjem igjen. Der det ventet en kald dusj på meg.