lørdag 26. juli 2014

Glamaten i Stavanger

Denne helgen har den årlige "Glamaten" vært arrangert i Stavanger. Og som vanlig har vi vært innom en tur for å prøvesmake på all den gode maten som er å få tak i der. 
Det ble jeg og Geir, mor og far som reiste inn denne fredagen. Alltid like koselig å dra dit med dem, og særlig når vi fikk et så flott vær denne gangen (det pleier egentlig alltid å være fint vær på Glamaten da...)





Ledaal Teppeveveri på båt
 Geir fant noe han likte godt, og dét gjorde tydeligvis de andre i følget vårt også!


Noe spanske (?) søtsaker



Så kom vi til matteltene, de med litt mer "middag" i seg




Og så var det visst litt dessert på slutten, hihi...





Gulrotjuice
Popcorn på muffins? Ja, takk! ;) 

Jeg prøvde meg på dette fantastiske vidunderpulveret "Spirulina" for første gang, og det smakte faktisk ikke så verst (antageligvis fordi det var kamuflert med så mye banan og jordbær...)


Mens andre igjen gikk for den litt mer søte varianten av dessert, som jo er fullt forståelig... :)




4 kommentarer:

  1. Gratulerer med koselig blogg! Og du kan si til moren din at hun så flott ut i den rosa kjolen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, så hyggelig at du liker bloggen min :)

      Jaa, det skal jeg hilse henne og si. Jeg tror hun blir veldig glad når hun får høre dét! ;)

      Slett
  2. Digger matfestivaler og markeder og oppsøker de overalt rundt i verden. Churros, de spanske søtsakene, egentlig litt som smultringer av smak, er veldig vanlige å dyppe i varm sjokoladedrikk i Spania, har en favorittplass i Madrid som jeg alltid besøker. Nydelig godt...og mektig!

    PS. Har fått låne Lillesøster sin pc sånn at det er mulig å kommentere litt på dere som skriver på blogspot-portalen....

    SvarSlett
  3. "Churros", er det dét de heter altså? Ok, da får jeg huske på det til en evt. neste gang da :)
    De ser veldig gode ut, ja. Faktisk så gode ser de ut å være, at jeg rett og slett ikke tørr å smake på dem. I frykt for ikke å kunne stoppe meg selv i å spise altfor mange (ja, jeg har problemer med å stoppe og spise av og til, haha...) Spesielt siden min mor, som egentlig ikke pleier å spise så mye sånne søtsaker, liker dem kjempegodt. Og DA må de være gode da! ;)

    SvarSlett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!