lørdag 14. september 2013

Utforsking av nabobygda

Jeg føler at det begynner å bli litt vel lenge siden jeg har fått luftet sykkelen min ute nå. Så i går ble det derfor en tur med den, meg og sykkelen liksom.
Hvor turen gikk? Til Varhaug, på "Varhaug-utforsking"! Kart over "løypa".

The streets of Varhaug
Jeg visste ikke helt nøyaktig hvor jeg skulle sykle da jeg begynte å sykle (ikke såå god på denne herre planlegginga da vettu...), så da ble det bare en rolig tur hvor jeg syklet litt rundt forbi innimellom gatene i nabobygda vår. Og jammen ble det ikke i overkant av 25km som ble slutt-resultatet på klokken da jeg kom hjem igjen.

Utbygging
Jeg syklet både inni "sentrum" blant alle husene som alltid har eksistert, og så syklet jeg helt i utkanten av bygda, der de nå stadig bygger mer hus utover mot sjøen.
Faktisk, så var dette (bildet ovenfor) så helt ut på kanten av "Varhaug-husene", som det var mulig å komme. For etter denne veien, da var det stopp!


Så da var det bare å finne en ny vei, som forhåpentligvis skulle føre meg hjemover igjen til Nærbø.
Jeg fant en vei, men den endet ut i en annen vei, som har fartsgrense på 80km/t. Og dét er ikke jeg så veldig fan av å sykle langs!...


Men men, det gikk heldigvis greit. Jeg hadde medvind, så farten var forholdsvis stor ( i den grad en mtb kan ha "stor" fart...) Jeg hadde guuul jakke, så jeg vr godt synlig. Og det var i tillegg midt på dagen jeg syklet her, så de fleste var jo på jobb og holdt seg derfor borte fra denne farlige strekningen.

Så her er jeg, og jeg lever fortsatt. God helg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!