fredag 15. november 2013

Sy-jobb

Jeg merker at jeg ikke er helt "meg selv" for tiden... Jeg er ikke den Guro´en som jeg egentlig er, sånn innerst inne. 
Den Guro´en som liker aller best å drive med håndarbeid, fordi det er dét som gjør meg glad. Sånn på ordentlig.

Ja, jeg har vært så heldig å få meg en jobb å gå til (som jeg allerede har blitt sykemeldt fra). Men det er ikke denne jobben jeg "skal ha", hvis dere skjønner. Det er ikke bygningsarbeider jeg skal være, og jobbe som resten av livet. Jeg klarer liksom ikke å slå meg helt til ro med dette.

Jeg er ment og skapt for å jobbe med noe helt annet. Noe med hendene, håndarbeid. Jeg trenger å skape noe. (Og da mener jeg ikke skape, som i å skru inn skruer med en drill, eller lage terassegulv ute i drittvær).
Jeg mistrives i hverdagen, hvis jeg ikke får være sammen med den "kreative" delen av meg selv.
Og jeg trenger tid. Tid til å ha lyst til ting. Tid til å lage. Tid til å (ha lyst til å) blogge. 

derfor er jeg nok en gang på leting etter "jobben" med stor J. Forhåpentligvis så vil jeg finne den en gang :)

I mellomtiden så får jeg ta på meg litt mindre, Guro-vennlige "små-jobber", i form av bestillinger fra mine nærmeste. Som f.eks da min yngre søster ønsket seg en bestemt type (toalett-)veske, som hun kunne ha småtingene sine i.
Hun kjøpte inn stoff, valgte størrelse selv, og vips så hadde jeg fått meg et aldri så lite sy-oppdrag! :)



Siden jeg var så godt i gang med syingen, og det var en hel del ekstra stoff til overs, så ble det også laget en liten, matchende lommebok/kortholder! Hihi... :)



Jeg tror nok at resultatet ble "godkjent" av min kunde, for hun takket og bukket så fint da hun fikk levert varen hun hadde bestilt ;)

Takk for oppdraget, Mina!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!