mandag 25. november 2013

Kald og herlig helg i Oslo

Hei og riktig god mandag!

Nå har jeg kommet meg hjem fra en veldig koselig, og ordentlig kald, fornøyelsestur til hovedstaden i helgen. Der vi trasket gatelangs i Oslo´s kalde, men særdeles vakre gater. 
Vi fikk tid til et aldri så "lite" besøk innom Lillestrøm´s JuleExpo -og Hobbymesse på lørdagen (hovedmålet med turen). 
I tillegg til et stopp innom Mathallen i Maridalen på søndags formiddag, før vi reiste hjem igjen med fly på søndags ettermiddag.

Det har vært en veldig fin helg sammen med Geir. Og det gjorde enormt godt med et lite avbrekk fra hverdagen, å få komme seg bort litt. Eneste problemet nå, er at nå har jeg bare enda mer lyst til å flytte østover!...

Såå glad for å gå i Oslo! :D

Men jeg tenkte å ta dere gjennom helgen med bilder i et annet innlegg, siden jeg *kremt* er så flink til å ta så mange bilder. Så slipper jeg å "blande" trening med ferie ;)

 Uke. 47
Mandag: TRX-time og styrketrening på Elixia + kveldstur m/mannen
Tirsdag: morgentur + Xycling 55min på Elixia
Onsdag: EasyEnergiYoga 40min, 5min ellipse, 15min romaskin + kveldstur
Torsdag: TRX 30min på Elixia + kveldstur
Fredag: Xycling 30min på Elixia
Lørdag: ”fri” (mye trasking i Oslo´s gater = skikkelig gangsperr i lysken!)

Søndag: (trasking i Oslo´s gater) styrke på SportYou

Forrige uke fikk jeg som sagt et gavekort på gratis treningsuke på Elixia Bryne etter å ha deltatt i en konkurranse på nettet. Sniken som jeg er, så fikk jeg med ett gavekort til som jeg ga til mor. Så da har vi fått trent en hel del nye ting siste uken. Bl.a har jeg fått testet ut TRX-timer, som jeg forøvrig har lagt min elsk på. Så på skikkelig! Det er faktisk mye morsommere enn jeg hadde forestilt meg det skulle være :)

Har også fått testet ut yoga, som ikke ble fullt så godt mottatt i mitt sortiment av treningstimer. Mye mulig fordi jeg ikke fikk dette til (og jeg hadde trengt mye mer øving før dette ble "akseptabel trening" for meg), så derfor ble det kun med den ene timen med yoga forrige uke.

Xycling aka. spinning visste jeg hva jeg gikk til, så den timen likte jeg godt å delta på. Deilig å få litt nye innputt på "spinning-fronten" :)

11 kommentarer:

  1. For en treningsuke! ;-) Veldig inspirerende å se en så fullpakket treningsuke med masse styrke - jeg trenger inspirasjon for å få i gang fiskebollene mine hehe! Flott med et avbrekk i hverdagen og Oslo denne helgen var ikke det verste stedet man kunne befinne seg nei!! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, jeg tror vi to er helt "motsatt" av hverandre da, siden jeg syns det er mye enklere å ta de styrke-timene istedetfor alle de løpetimene du er så flink til å gjennomføre ;)
      Men så er jeg nødt til å finne litt mer variasjon i treningen også da. Både fordi jeg har noen teite bein for tiden som trenger litt ekstra hvile, i tillegg til at jeg går fortere lei hvis jeg ikke er flink til å variere treningen min :)

      Ja! Oslo var jo bare helt fantastisk å besøke i helgen. Såå fint vær med sol og greier :D

      Slett
  2. Det høyrest fint ut med ein kald bytur (og eg MEINER det :D) - eg likar Oslo om vinteren, det må vera dei mange gongene eg har tatt Oslo-Kiel ferja i førjolstida, som eg kombinerte med litt shopping i Oslo.
    Så er det ikkje så stappfult heller, synst det er ein fin stemning i Oslo om vinteren!

    Men du, altså, kva er dette for nokre tøffe votter????
    Ååå for ein stilig farge!
    Kuuuuuuule var dei!

    (Og som vanleg: du er berre så flink til å få til styrketrening. Eg er fortsatt slappis der altså - men men har ikkje gitt opp håpet, den kan plutseleg skje under!)

    SvarSlett
  3. Flotters at du trives på Østlandet! Vurderte denne messa selv, men har litt tynn lommebok om dagen. Kan liksom ikke bare avlyse jula helt, heller....

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du Line, at bortsett fra de fiskehamburgerne vi kjøpte til lunsj, svelen til Geir (dessert), og noe julepynt til en hundrelapp, så var det kun inngangsbiletten jeg kjøpte iløpet av hele julemessa (!). Hehe, så sånn sett så ble det en billig tur på akkurat den jule -og hobbymessen.
      Ikke det at det var så veldig billig med hverken hotell eller fly-biletten da... Så vi tok det litt igjen der kan du trygt si.
      Men, det var en kjempefin helg, som jeg ikke ville vært foruten. Tross litt mer slank lommebok i slutten av helgen :)

      Slett
  4. Takk Imke! De vottene har jeg (tror jeg) vist frem tidligere. Da jeg gikk på skole og drev med "strikke-designing". De er eget-design, i knallrosa garn fra Viking Garn, med broderte snøkrystaller på, hihi... ;)

    Ja, Oslo er jo bare en helt fantastisk by å være i, når den bare viser seg fra sin beste side :D

    (Styrketrening er vel min "sterke side" kan du si. På samme måte som løping og sykling antageligvis er din?)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååå det innlegget om vottene dine må eg ha gått glipp av!
      Viking Garn, det kjøpte eg nettopp rosa garn av, det var blanding av ull & acryl, sånn knallrosa, er det same garn, tru?
      Strikka grå/rosa votter, men dei er ikkje heilt ferdige, men fargen er i alle fall veldig knall.

      Taggane til snøkrystallar passa jo ikkje i det heile tatt å strikke INN i strikketøy, vinklane stemmar liksom ikkje, så det blir faktisk finast å brodere dei på.
      Skulle gjerne sett eit nærbilde, så viss du finn innlegget, må du gjerne linke til det, eller berre ta nårbildet av votten f.eks :)

      Slett
    2. http://guroeriksen.blogspot.no/2013/01/bildekavalkade.html

      Garnet tror jeg heter Viking Sportsragg med 60%ull, 20%nylon 20%akryl, så det er mye sannsynlig at det er det samme garnet som du har kjøpt :)
      Og i denne typen garn har de jo bare såå mange kule farger å velge mellom! Har også strikket en lue til meg og en til min lillesøster, i lilla av samme type garn ;)

      http://guroeriksen.blogspot.no/2013/10/lue-pa-bestilling.html

      Gleder meg til vi (forhåpentligvis) får se det ferdige resultatet ditt :)

      De snøkrystallene som jeg har på vottene, har jeg jo sydd på ja. Men det var like mye fordi jeg ikke hadde tegnet ned noe mønster på forhånd, før jeg strikket vottene (strikket dem bare etter hvert som hodet kom på hvordan jeg ville ha den, altså "uplanlagte votter").


      Slett
  5. Å tusen takk for linken!
    Eg hadde sett innlegg den gangen, eg hugsar bildene, men ikkje vottene (at det er mogleg, med DEN fargen??)
    Jaaa der var fine votter.
    Det er nok det same farget.
    Eg likar fargen godt, men synst at tråden dela seg litt mykje, kan hende det er fordi eg strikkar med to fargar (mønster) og måtte rekke opp litt, då blei tråden litt -hm- loete liksom.

    Eg trur Vikinggarn har også ein ganske knallrosa i 100% ull (ikkje fullt så knallrosa, men ganske fresh), kanskje skal eg prøve det.

    Og lua var jo utruleg fin til vottene!
    Eg synst det var fint med at lua ikkje var ein slags kopi av mønsteret på vottene, det kan fort bli litt overkill av selburoser og slikt, så det blei jo kjempebra!

    Tøft med "uplanlagte" votter, eg strikkar nemleg akkurat votter der tommelen er liksom på sida av votten, berre etter ei beskrivelse eg fann på ein blogg, og då blir høyden og fellinga litt etter smak, så det blir spennande (med selbuvotter så er det jo så nøye med strikke etter ferdig mønster).

    Ja minn meg gjerne på at eg må legge ut bilder av resultatet, er så utruleg treg på akkurat det :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, takk for det Imke. Det ble nesten litt sånn "rocka" utgave av selbuvotten, denne rosa varianten ;)
      Jeg hadde ikke egentlig de rosa vottene i tankene da jeg laget den lilla luen, så det var egentlig mest flaks da, at de to passet sammen :)

      Lykke til med ditt design av votter! :)

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!