mandag 4. august 2014

Uke.31

Denne uken har vært litt snillere sånn temperaturmessig. Eller, den startet ganske varm, og fortsatte med noen heftige regn -og tordenbyger, men alt i alt så kan jeg ikke klage. Jo, foressten så vil  jeg klage litt på tordenværet som vi har hatt, for dét liker jeg ikke...

Mandag: morgentur + løpetur (Orstad-Tu/Cristian) 9,5km
Tirsdag: Vannverksturen m/mor 8,6km
Onsdag: løpetur i Sandtangen m/mor 6,25km
Torsdag: husvask + sykkeltur til Sola 36,1km
Fredag: morgentur + styrketrening
Lørdag: sykkeltur (Varhaug, Kongeveien, Grødaland) 21,1km
Søndag: formiddagstur + styrketrening m/mor

Jeg startet uken med en litt lengre løpetur enn jeg hadde tenkt. Jeg ble satt av på Orstad (Kverneland) av Geir, og så løp jeg grusveien til Sandtangen (Bryne) og videre opp til broren til Geir som bor på Tu. Der ventet Geir på meg. Og, jeg var ganske så varm i trøya -og hodet, da jeg kom frem kan du trygt si!

På tirsdag bestemte jeg og mor oss for at det var på tide med en ny "Hverdagstur" i Stavanger igjen. Det har vært så varmt den siste tiden, at vi rett og slett ikke har kunnet gå i så tett bebygget strøk i flere timer (som våre turer har en tendens til å ta...). Vi gikk "Vannverksturen" denne gangen.



På onsdag var vi først en tur i Stavanger, jeg og mor. Jeg hadde nemlig et ærend i en "nyoppdaget" perlebutikk der som jeg bare måtte innom, hihi... Så der fikk vi handlet litt småting, vandret litt gatelangs i den alltid så koselige byen, og spiste god lunsj på Egon. Rett og slett en ordentlig kosetur bare oss to jentene.



På kvelden fikk jeg henne med meg på en løpetur i Sandtangen (Bryne). Det var det visst mange fler som også hadde tenkt å trene den dagen, for det er lenge siden jeg har sett mye mennesker som da!



På torsdag syklet jeg min siste tur, en slags avskjedstur, på raceren før den ble med flyttelasset til Fredrikstad på fredagen. Geir og faren reiste nemlig bort i helgen som var nå for å male, og fordi vi ikke har plass til mer enn to sykler på biltaket når vi reiser bort i august, så måtte jeg altså ta et foreløpig farvel med én av syklene mine... 


Jeg syklet foressten til Sola og jobben til Geir den dagen, litt over 36km.

På fredagen trente jeg styrke igjen. Jeg kjenner at jeg er litt lei av styrketrening for tiden, så nå er jeg egentlig fornøyd så lenge jeg får pushet meg selv dit bort én gang i uken. Så får det heller bare være med den relativt synkende styrken min i muskulaturen... Det viktigste er jo at jeg løfter litt, ikke sant?

På lørdagen var jeg i Stavanger enda en gang med mor, denne gang for å oppleve "Marked i sentrum".
På kvelden måtte jeg ut med terrengsykkelen (siden den andre er reist til Fredrikstad, buhu...). Jeg syklet til Varhaug, i motvind, og hjem igjen langs sjøen og Kongeveien mot Grødaland. 21km ble det denne gangen.



På søndagen (i går) rakk jeg akkurat å komme hjem fra formiddagsturen min (gåtur) før regnet bokstaveligtalt datt ned! De siste dagene har vi hatt noen heftige regnbyger etterfulgt av tordenvær og jeg liker det ikke... Det er liksom noe med det været som jeg ikke kan kontrollere, og da kjenner jeg at jeg er (veldig) ute av komfortsonen min, nettopp fordi jeg ikke kan styre været...

På kvelden fikk jeg med meg mor på en styrkeøkt på Bryne. Så denne uken har jeg faktisk vært så flink at jeg har trent styrke 2 ganger! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!