mandag 26. mai 2014

Uke.21

Så var det en ny uke igjen, og på tide med en liten treningsoppdatering fra meg

Mandag: sykkeltur m/Geir (Wiig, Pollestad, Bryne) 21,3km
Tirsdag: rulleski m/mor (på sykkel, riksveien) 7,92km (DagoOtto-foredrag)
Onsdag: "Onsdagstempo" 5km
Torsdag: "Kvernevikturen" + husvask
Fredag: rulleski (Risa) 7,66km
Lørdag: sykkeltur m/Geir (til Kåsen, så en liten runde m/Cristian) 32km

Søndag: joggetur (Hognestad-Tu) 6,6km

Startet mandagen med en sykkeltur sammen med Geir. Syklet til Wiig Gartneri, gjennom Pollestad til Bryne, og så hjem igjen på "indreveien" over Torland.

Fortsatte uken med rulleski, sammen med mor. Mens hun syklet på sykkelen sin, gjorde jeg et iherdig forsøk på å holde følge med henne på mine rulleski (okey, så gikk det ikke akkurat fort..)
Men jeg må nesten si det, at jeg føler jeg har blitt litt bedre på ski nå i forhold til den første gangen jeg gikk. Kanskje jeg har blitt litt sterkere i "stake-partiet"?
Ja, og så må jeg jo ikke glemme å si at jeg var på motivasjonsforedrag med Dag Otto Lauritzen på kvelden! Dét kan virkelig anbefales altså! :)

Onsdagen var det igjen klart for "Onsdagstempo" i Sandtangen, denne gangen med litt flere deltakere enn sist uke (da jeg var eneste jenta...).
Ser jeg løper på ca samme tid hver gang, men denne gangen brukte jeg visst litt lenger. Men men, pytt pytt. Det viktigste er jo tross alt at jeg deltar, tenker jeg.


På torsdagen hadde jeg bestemt meg for at det var på tide med litt treningsfri (har blitt litt for dårlig på å innvilge meg selv en fridag i ny og ne), så da passet det jo perfekt med en ny "hverdagstur" i Stavanger med mor ("rapport" kommer snart).

Fredagen ble treningen unnagjort allerede på formiddagen, for jeg hadde planer om å dra på "Jærdagen" på kvelden med mor. En ny økt med rulleski, denne gangen gikk turen til Risa og hjem igjen. Tur-retur samme vei.
Etter den økten har jeg faktisk slitt litt med vondt/gangsperr (senebetennelse?) rett under bicepsen i armene mine, men håper det snart gir seg...

Etter en fantastisk fin lørdag sammen med Geir, avsluttet vi dagen med en sykkeltur. Syklet først til broren hans på Kåsen. Så tok vi han med oss på en liten runde i Sandtangen (han har nettopp funnet ut at han vil begynne å sykle), før vi to vendte hjulene våre hjemover igjen.


Dette var en sånn "fin tur", en som en liksom aldri vil at skal ta slutt. Med sol og fint vær, og som blir brukt sammen med de menneskene som betyr noe for meg. Dét gir meg glede i hverdagen...


På søndagen (i går) hadde jeg litt motivasjonsproblem med å spenne meg selv i gang med løpingen jeg hadde planlagt. Jeg var inne i "produksjonslokalet" mitt hele dagen, og var rett og slett ikke klar for noe som helst form for trening. Så bare det at jeg klarte å løpe den distansen som jeg hadde tenkt, selv om det gikk aldri så tregt (...), er jeg veldig stolt av meg selv for å ha klart det.


Jeg tuller ikke når jeg sier at det føltes nesten som at jeg ikke kom meg av flekken, og joggeskoene føltes nesten som noen planker jeg måtte flytte på, haha!... Men men, jeg fikk nå ihvertfall trent hjertepumpa litt, og det var dét som gjorde at jeg klarte det i går (tanken på at hjertet iallefall har godt av treningen).

Ja, foressten! Jeg må for all del ikke glemme å fortelle dere det aller viktigste som har skjedd denne uken:


Jeg har fått meg racer!!! Riktignok uten pedaler, og fremdeles ikke riktig innstilt til meg. Men, den står her hjemme nå, og jeg kan ikke få sagt hvor glad jeg er, for at jeg endelig har fått meg en.
Dette er noe jeg har drømt om og ønsket meg lenge nå. Så nå må jeg bare få på den noen pedaler så jeg kan få testet den på veien *gliiiser helt rundt*

Det er som dere ser en "Trek". Og heter i tillegg også "Domane 4.3 wsd" for de som har lyst til å vite.

6 kommentarer:

  1. Enda ein gong: Hurraaa og gratulerar med ny sykkel!
    Ja ikkje sant det er overraskande at desse syklane blir levert UTAN pedaler ;)
    Men så er det jo ørten forskjellige klikkpedal-system + sko også, like greitt å bruke tid på å finne ut kva du skal ha (eg har forresten SPD-pedalar. Dei funkar fint på både terrengsykkel og racer OG temposykkel, og du kan bruke same sko på alle syklane dine. Som tips - men når det gjeld pedalar, er det ikkje så mykje å gjera feil - bortsett frå ikkje å lære deg å klikke deg inn og ut før første sykkeltur. eg velta ned i ei grøft ein gong :D Men den var ikkje djup og dekka av gras, så det gjekk bra :D).

    WSD, altså Women Specific Design, desse Treksyklane har eg sett på leenge eg også.
    (Så eg hadde lyst til å vite det, ja).

    Huff og du da, såå umotivert til å løpe ;)
    Men det var kanskje ikkje så lett å rive seg laus frå kreativiteten?
    Eg har sånt om vinteren av og til, eg berre sit og heklar og strikkar og lagar luer, og alt anna er ikkje viktig, eg skal ikkje kalle det rus, men det er vel ein type "flow" som dei seier, der ein driv med noko kreativt som ein slappar av med, og tida flyr, og alt er uanstrengt og kreativiteten blomstrar ... ikkje lett å så bytte til tung pust, svette og høg puls da.
    Men - du klarte det!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er vel for at man selv skal kunne velge "sin type" pedal antar jeg. Fint for min del, som ikke har det som er typisk "landeveisko", men terrengsko. Så slipper jeg å kjøpe nye sko og! ;)
      (Det er sikkert SPD jeg også har, tror jeg).

      Så fint at du kunne ha bruk for den oppslysningen om WSD, kanskje du får deg en en gang, du også? Eller du har kanskje mer enn nok med den ene du allerede har? :)
      Tenkte at jeg kunne skrive hva den het i tilfelle noen lurte, så slapp de å spørre. Jeg syns iallefall at det er litt greiere når sånt blir oppslyst om ;)

      Ja, jeg var kanskje ikke heelt sånn før jeg begynte på løpeturen. Men jeg var såå sliten da jeg var ferdig ;)
      Og DEN følelsen av å ha klart å komme meg ut, DEN følelsen var herlig altså! :D

      Slett
  2. Imponerende og aktiv! Stilig sykkel du har fått deg også. Har selv lenge tenkt på å kjøpe meg en slik sykkel, men har ikke blitt noe til det enda. Har istedet begynt å løpe ute, utrolig deilig og avkoblende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :D
      Ja, jeg har også ønsket meg en sånn sykkel i eeevigheter nå, så jeg er så glad for at jeg endelig har fått meg en! De er jo litt dyre, så det er liksom ikke bare bare å gå til anskaffelse av noe sånt heller... ;)

      Så bra at du har funnet gleden i å løpe! Det er ingen ting som er så herlig som den frihetsfølelsen du får av å løpe ute :D
      Lykke til med treningen fremover!

      Slett
  3. Omtrent helt lik som min hvite Trek racer. Liker den så godt at jeg bruker den istedenfor en nyere racer jeg har :-) Vet ikke om du har syklet mye på racer før? En opplevelse, du vil aldri mere sykle offroad på asfalten igjen så fort som raceren ruller!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er det? Så kult! Da har vi jo nesten like sykler vi da :)

      Så det er altså en veldig god sykkel da, det var jo bra. Jeg var faktisk innom Oslo Sportslager da vi var i Oslo i mai, og så på den da (og kjøpte den med Kondis-rabatten min der!). Og, han vi pratet med, han var fra Jæren han óg! Hva er oddsen for dét liksom, at vi reiser til Oslo og ser på sykkel, og så finner vi en som snakker helt "samme språk" som oss selv ;p

      Hehe, ja planen er vel den at jeg skal bli så glad av å sykle på denne, nettopp fordi det går litt fortere (og lettere?) enn med mtb´en. Men foreløpig så syns jeg det er veeldig skummelt, fordi den har så tynne dekk. Jeg mener, tenk hvis jeg punkterer fordi jeg kjører over noe på veien? For ikke å snakke om at jeg føler meg egentlig altfor tung (!) til å sykle på sånne dekk, nettopp fordi de virker så utrolig skjøre! Haha...

      Slett

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!