søndag 19. januar 2014

"Fortellinger" på Bryne Mølle

 Geir er på tur i SørAfrika for å jobbe med ville dyr i "fangenskap", så da er jeg en såkalt "gressenke" i disse dager. 
Siden jeg ikke er særlig flink på å være alene (for det er tross alt veldig ensomt og plutselig skulle bo alene i et tomt hus som man vanligvis deler med noen andre), i to og en halv uke, så passer jeg på å pleie mor-og-datter-forholdet i disse ukene som jeg er uten mann. 

Som i går, da var jeg og mor på en utstilling på Bryne Mølle. En dame med navn Turid Steinsland (som hittil er ett ganske så ukjent navn for meg) har en utstilling der, på Bryne, som hun kaller "Fortellinger". Det er vevde bilder, som skal (tror jeg) fortelle historier fra hennes barndom/oppvekst. 

Jeg tror mange syns det er noe merkelig ved det å stille ut slike "bilder", og at de heller fant den bunken med gamle duker som lå der, mye mer interessant. Fordi disse var laget med gamle teknikker som de selv kunne gjenkjenne seg i. Mens disse "bildene" bare var rare.

Men, siden jeg også er litt "rar", eller kanskje er en av dem som liker å se måten de har bygget opp slike ting som disse vevde bildene på og blir fasinert av sånt, så syntes jeg dette var en kjempestilig utstilling å få med seg! 


I skyggen ser dere at det som er rødt, også er en dame, nederst i bildet 

De fleste syntes disse dukene var mer interessante

En travel kvinne, selv på lørdager



"Mormor og morfar"

"Farmor og farfar"




Close-up



Hva syns dere? Jeg blir altså bare så imponert jeg, over det enkelte personer får til å lage. Eller i det hele tatt at de kommer på å lage noe slikt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelige kommentarer blir alltid satt stor pris på!